پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای آزرا 2018

پرچمدار هیوندای در خیابان ها دیده شد/ بررسی اجمالی هیوندای آزرا 2018

اواخر سال گذشته شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای در ایران، در راستای تکمیل سبد محصولات این خودروساز کره ای در بازار ایران، اعلام کرد لوکس ترین سدان با برند هیوندای (اگر سدان های جنسیس را فاکتور بگیریم) را در ایران عرضه خواهد کرد. در نهایت پیش فروش هیوندای آزرا 2018 نیمه اسفند […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

اواخر سال گذشته شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای در ایران، در راستای تکمیل سبد محصولات این خودروساز کره ای در بازار ایران، اعلام کرد لوکس ترین سدان با برند هیوندای (اگر سدان های جنسیس را فاکتور بگیریم) را در ایران عرضه خواهد کرد. در نهایت پیش فروش هیوندای آزرا 2018 نیمه اسفند ماه سال گذشته با قیمت قطعی 379 میلیون تومانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

کرمان موتور هیوندای آزرا 2018 را با قیمت 379 میلیون تومانی و تخفیف 9 میلیونی در تاریخ 15 اسفند 96 پیش فروش کرد. کرمان موتور در نظر داشت آزرا 2018 را در خرداد ماه سال جاری وارد بازار کند که به دلیل ممنوعیت واردات خودرو چند ماهی این قرار به تعویق افتاد.

پیش پرداخت این خودرو در زمان ثبت نام 150 میلیون تومان بود که مابقی آن یعنی 220 میلیون تومان در نیمه مردادماه 97 از سوی مشتریان تسویه حساب شد و هم اکنون بعد از گذشت 1 ماه این خودروی جدید به دست برخی پیش‌خرید کنندگان رسیده است. قیمت هیوندای آزرا 2018 در بازار بین 850 تا 900 میلیون تومان اعلام شده است.

هیوندای آزرا 2018

هیوندای آزرا 2018

آزرا را باید به عنوان یکی از محبوب ترین و لوکس ترین سدان های هیوندای معرفی کرد. با توجه به اینکه برند جنسیس از هیوندای مستقل شده، می توان گفت در حال حاضر آزرا لوکس ترین سدان هیوندای به شمار می رود. نسل اول آزرا در سال 1986 به بازار آمد، اما ایرانی ها با نسل چهارم این سدان نیمه لوکس آشنایی دارند. خودرویی که پس از آزاد شدن واردات خودرو، به سرعت به یکی از محبوب ترین سدان های لوکس بازار مطرح شد و فروش قابل توجهی را تجربه کرد.

هيونداي آزرا

نسل پنجم آزرا که همچون کره جنوبی در ایران با نام گرنجور شناخته می شد، فروش مناسبی داشت اما نتوانست موفقیت مدل قبلی را تکرار کند.

هیوندای آزرا-گزنجور

مدل جدید هیوندای آزرا با ظاهری کاملا متفاوت به تازگی معرفی شده و از پلت فرم Y7 هیوندای-کیا که با خودروهایی از جمله کیا کادنزاف کیا اپتیما و هیوندای سوناتا مشترک است، بهره می برد. جالب است بدانید از آنجایی که جنسیس از طرف هیوندای در کلاس سدان های لوکس بازار آمریکا مامور شده، نسل ششم آزرا در بازار آمریکای شمالی عرضه نمی شود. اما با توجه به ویژگی های جذاب اش، تا کنون شرایط مناسبی در بازار خاورمیانه و آسیا تجربه کرده است.

هیوندای آزرا_2018

شرایط هیوندای آزرا 2018 در بازار ایران

با توجه به قرارداد سفت و سخت میان هیوندای و کرمان موتور، و از طرفی عدم حضور رقبای جدی آزرا مثل تویوتا آریون و کیا کادنزا در بازار ایران، پیش بینی می شد نسل جدید هیوندای آزرا موفقیت چشمگیری در بازار ایران تجربه کند و بار دیگر دوران اوج سدان لوکس هیوندای را در بازار ایران تکرار کند. در شرایطی که همه چیز برای آزرا در بازار ایران مهیا بود، اما خروج آمریکا از برجام و در پی آن لغو قرارداد شرکت های خارجی از جمله هیوندای با خودروسازان وطنی و از طرفی ممنوعیت واردات خودرو، باعث شد هیوندای آزرا 2018 در بازار ایران ناکام بماند. آزراهای ثبت سفارش شده در سال گذشته به گمرکات رسیده و تعدادی از آن ها ترخیص شده اند. گویا کرمان موتور بر خلاف شرکت های واردکننده هنگام تحویل آزرا 2018 مابه التفاوتی از خریداران دریافت نکرده و با قیمت تعیین شده از قبل خودروها را تحویل داده است. قیمت هیوندای آزرا 2018 اما در بازار آزاد به دلیل کمیاب بودن تا مرز 900 میلیون تومان هم رفته است. البته این موضوع در شرایطی که قیمت سدان هایی مثل هیوندای النترا و کیا سراتو که 2 کلاس از آزرا پایین تر هستند، 300 میلیون تومان را هم رد کرده چندان عجیب نیست.

هیوندای آزرا 2018

طراحی آزرا جدید جسورانه و مدرن است و با حفظ سنت ها، پیشتاز عصر جدید طراحی محصولات هیوندای به شمار می رود. از مهمترین ویژگی های نسل جدید آزرا می توان به جلو پنجره عمودی و بزرگ همچون سدان های لوکس جنسیس و چراغ های پیوسته عقب اشاره کرد. لچکی معروف آزرا نیز در این مدل به فراموشی سپرده نشده و در کل باید گفت هیوندای در طراحی نسل جدید آزرا، علاوه بر مد گراییف به جزییات سنتی اش نیز پایبند مانده.

هیوندای آزرا 2018

 

مشخصات فنی هیوندای آزرا 2018

آزرا جدید با طول 4930 میلی متر، عرض 1865 میلی متر و ارتفاع 1470 میلی متر، سدانی بزرگ و درشت هیکل به شمار می رود. همچنین فاصله محوری 2845 میلی متر باعث شده تا سرنشینان مشکلی از نظر فضای پا احساس نکنند. آزرا جدید از انواع سیستم های الکترونیکی و کمک راننده بهره می برد. سختی پیچشی شاسی آن 23 درصد افزایش پیدا کرده و تعلیق چند بازویی، تعادل آن در مسیرهای ناهموار را افزایش داده است. ضریب درگ آزرا تا 0.276 کاهش پیدا کرده که رقمی چشمگیر در این سگمنت است. پییشرانه های متنوعی برای آزرا عرضه شده که به گفته محصولات کرمان موتور، نسخه مجهز به پیشرانه 2.4 لیتری مجهز به تکنولوزی GDI به ایران وارد می شود. این پیشرانه 2359 سی سی با یک گیرباکس 6 سرعته تیپ ترونیک جفت شده است. توان پیشرانه به 187.6 اسب بخار در دور 6000 می رسد و گشتاور 241 نیوتن متری را روانه چرخ های جلو می کند. آزرا جدید با تکیه بر این پیشرانه قدرتمند، تنها به 9.7 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد.

هیوندای آزرا 2018

هیوندای آزار ترکیبی از ظاهر زیبا، کابین شیک و با کیفیت و مجهز به امکانات متنوع به شمار می رود که پیشرانه راضی کننده ای را نیز در دل خود جای داده. البته باید دید تعداد محدود آزراهای وارد شده به ایران تا چه حد روی خدمات پس از فروش و تامین قطعات این خودرو تاثیر می گذارد. اما با توجه به عملکرد قابل قبول کرمان موتور در این زمینهف پیش بینی می شود بابت این موارد مشکلی با آزرا 2018 وجود نداشته باشد.

نوشته: میلاد میرعابدینی

پیش فروش هیوندای آزرا با 9 میلیون تخفیف (اسفند 96)

هیوندای آزرا جدید پیش از سال 97 به ایران می آید

هیوندای آزرا با بازار آمریکا خداحافظی می کند

پیش فروش محصولات کرمان موتور (ویژه عید غدیر)

فرزند مترقی جک در یک قدمی بازار/ بررسی فنی جک S7 در آستانه ورود به ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی