پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کادیلاک XLR (3)

نجات معجره آسا / پیرمرد 75 ساله به مدت 14 ساعت در کادیلاک خود محبوس شد!

یک صبح تابستانی را در نظر بگیرید که قصد دارید برای خرید یا تفریح به بیرون  از خانه بزنید. با کلید درب خودرو را باز می کنید و در داخل خودرو می نشینید. تا به داخل خودرو وارد می شوید و در را می بندید، ناگهان تمام سیستم الکترونیکی خودرو از کار می افتد. این […]

ارشیا
دوشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

یک صبح تابستانی را در نظر بگیرید که قصد دارید برای خرید یا تفریح به بیرون  از خانه بزنید. با کلید درب خودرو را باز می کنید و در داخل خودرو می نشینید. تا به داخل خودرو وارد می شوید و در را می بندید، ناگهان تمام سیستم الکترونیکی خودرو از کار می افتد. این دقیقا اتفاقی است که برای فردی 75 ساله یعنی آقای  Pyros در کادیلاک XLR خود افتاده است.

او که قبل از این از سرطان و سکته قلبی جان سالم به در برد، این بار به صورت غیر منتظره ای در خودرو کادیلاک XLR خود محبوس شد. او قصد داشت با خودرویش دوری بزند که ناگهان با نقص فنی در سیستم برقی خودرو مواجه شد. درون کابین خودرو چند باتری جدید برای سوییچ خودرو وجود داشت. او با عوض کردن باتری های سوییچ امید داشت که بتواند خودرو را روشن کند اما این راهکار هم جواب نداد.

کادیلاک XLR (2)

او می گوید: درون خودرو واقعا گرم بود و من به سختی می توانستم نفس بکشم. من دو بار از خدا کمک خواستم و آخر به این نتیجه رسیدم که اگر سرنوشت من مردن در این حال است، پس بگذار اتفاق بیافتد. خودرو کادیلاک XLR مدل 2006 او به جای دستگیره از دکمه برای بازکردن در برخوردار است. آقای Pyros که به صورت معجزه آسایی نجات یافته است، تا ساعت 11:30 شب در خودرو خود گرفتار شده بود.

کادیلاک XLR (1)

او تنها زندگی می کند و در ساعتی که او از خانه بیرون زده بود، هیچ یک از همسایه ها خانه نبودند تا صدای او را بشنوند. سرانجام در ساعت 11:30 شب یکی از همسایه های وی به باز بودن درب گاراژ خانه او مشکوک می شود. شوربختانه آقای Pyros تلفن همراه خود را هم در خانه جا گذاشته بود. همسایه او که از جواب ندادن تلفن همراه مشکوک شده بود، دور و بر خانه کمی پرسه زد تا ناگهان همسایه 75 ساله خود را در خودرویش دید.

کادیلاک XLR (5)

بلافاصله نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حاضر شدند و توانستند او را از خودرو بیرون بیاورند. اما تمام این اتفاقات بدون این همه مشکل قابل حل بود!. کمپانی جنرال موتورز فکر همچین مواقعی را از قبل کرده بوده و در قسمت پایینی در یک دستگیره قرار داده تا هنگام از کار افتادن سیستم الکترونیکی، راننده بتواند از خودرو خارج شود. کمپانی جنرال موتورز در پاسخ به این اتفاق گفت: ما در این خودرو دستگیره ای را قرار دادیم تا مالک بتواند در مواقع اضطراری خود را نجات بدهد. این دستگیره در دفترچه راهنما کادیلاک XLR نشان داده شده است!.  

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی