پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل و نقل عمومی-اتوبوس

96 درصد اتوبوس ها برگه معاینه فنی دریافت کردند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران از تائید معاینه فنی 96 درصد اتوبوس های شهر تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و همچنین اخذ معاینه فنی اظهار داشت: اتوبوس دیزل اگر دود نکند نمی‌تواند حرکت کند؛ اما دودی […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران از تائید معاینه فنی 96 درصد اتوبوس های شهر تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و همچنین اخذ معاینه فنی اظهار داشت: اتوبوس دیزل اگر دود نکند نمی‌تواند حرکت کند؛ اما دودی که مشکل کمی ایجاد کند و میزان کدری آن کمتر از 2ppm باشد.

وی ادامه داد: این مسئله در مرکز معاینه فنی تشخیص داده می‌شود، وقتی مرکز معاینه فنی به یک اتوبوس برگه معاینه فنی می‌دهد، به معنای آن است که اجازه تردد در شهر دارد، از طرف دیگر سن فرسودگی تعیین شده است و بر اساس آن سن هر اتوبوس باید زیر 8 سال باشد؛ به عبارتی ما در سن فرسودگی هم مسئله ایمنی را داریم و هم مسئله آلودگی؛ بنابراین باید نو‌سازی ناوگان انجام بگیرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: اکنون که نمی‌توانیم نو‌سازی کنیم، تمام اتوبوس‌ها باید معاینه فنی داشته باشند. تا کنون 96 درصد از اتوبوس‌ها معاینه فنی دریافت کرده‌اند و از ابتدای مهر به اتوبوس‌هایی که معاینه فنی نداشته باشند مطلقا اجازه تردد نخواهیم داد، نمی‌گویم چنین اتوبوس‌هایی نداریم، اما کم و در حد 1 تا 2 درصد است.

سسندجی تاکید کرد: نصب فیلتر اتوبوس‌ها هم باید در مرکز معاینه فنی انجام شود که برای آن هم در حال برنامه‌ریزی هستیم. در هر صورت در مهرماه ما ناچاریم که همین ناوگان را داشته باشیم، 55 مدرسه کودکان استثنایی را به طور رایگان با اتوبوس‌های دارای ویلچر و اتوبوس‌های خاص سرویس‌دهی می‌کنیم ضمن اینکه امسال به دلیل فرسودگی و خرابی اتوبوس‌ها در 62 نقطه از تهران سیستم‌های امداد مستقر خواهیم کرد.

وی افزود: تعدادی ناوگان در بخش خصوصی و در حوزه دربستی‌ها فعالیت می‌کنند، قصد داریم آنها را تحت پوشش قرار دهیم و در ساعت‌های پیک وارد کنیم تا تمام توقفی‌ها را هم برطرف کنیم که بتوانیم فشاری که ناشی از افزایش 20 درصدی مسافر در مهر ماه وجود دارد را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در پایان بیان کرد: دولت مصوبه‌ای دارد مبنی بر این که از محل صرفه‌جویی سوخت تا 50 درصد پول اتوبوس را خواهد داد، به این صورت که اگر ما یک اتوبوس دیزل را از رده خارج کردیم و یک اتوبوس را گاز سوز کردیم، دولت به ازای هر پیمایش، 19 درصد سن به ما پول خواهد داد، ما تمام کار‌ها را انجام دادیم و 6 ماه است که پیگیری می‌کنیم؛ اما متأسفانه هنوز اجرایی نشده است.

خروج 4 درصد از اتوبوس های فرسوده از سیستم حمل و نقل شهری

خرید اتوبوس دست دوم خارجی، دور باطل مدیریت شهری

جایگزینی 5 هزار اتوبوس جدید ، راه چاره کاهش آلودگی هوای تهران

چرا 55 دستگاه اتوبوس برقی در محوطه پایانه اتوبوسرانی خاک می خورد؟

۲۰ درصد اتوبوس‌ ها در خطوط عادی به سیستم کولر مجهز هستند

راه اندازی سرویس ویژه ((اتوبوس مدرسه)) با شروع مهر ماه + تمهیدات ویژه اتوبوسرانی برای سال تحصیلی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی