پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایمن نبودن راه ها و جاده ها عامل تعیین کننده در تصادفات جاده ای

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه خودروهای ما از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نیستند و یا رانندگان موازین قانونی را در جاده ها رعایت نمی کنند هم می تواند عامل تصادفات باشد، ولی عامل بسیار مهم و تعیین کننده ایمن نبودن راه ها و جاده هاست. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۹ مهر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه خودروهای ما از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نیستند و یا رانندگان موازین قانونی را در جاده ها رعایت نمی کنند هم می تواند عامل تصادفات باشد، ولی عامل بسیار مهم و تعیین کننده ایمن نبودن راه ها و جاده هاست.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

بعضاً دیده شده موازین ایمنی در جاده هایی که تازه ساخته شده اند رعایت نشده و یا جاده هایی که از قبل ساخته شده اند نیاز به ترمیم دارند که در موعد مناسب نسبت به ترمیم و بازسازی آن ها اقدام نمی شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه باید جلوی فرسایش جاده را پیش از ایجاد هزینه های بیشتر گرفت، تصریح کرد: متاسفانه مباحث اعتباری در بخش نگهداری راه ها نقش مهمی را ایفا می کند و ضعف در این بخش باعث می شود هر ساله افراد زیادی را در جاده ها از دست بدهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، به نقش عامل انسانی و نقص در سیستم ایمنی خودروها نیز اشاره ای کرد و افزود: اینکه خودروهای ما از ایمنی و استاندارد لازم برخوردار نیستند و یا رانندگان موازین قانونی را در جاده ها رعایت نمی کنند هم می تواند عامل تصادفات باشد، ولی عامل بسیار مهم و تعیین کننده ایمن نبودن راه ها و جاده هاست.

وی چرایی نبود زیرساخت های لازم در عرصه ترمیم و توسعه راه ها را سوالی دانست که وزارت راه و شهرسازی باید به آن پاسخ مناسب بدهد و در ادامه توضیح داد: اینکه چرا زیرساخت های لازم در تامین جاده های ایمن فراهم نشده باید از وزارت راه و شهرسازی در ادوار مختلف سوال کرد. باید از آنان پرسید در این سال ها برای ایمنی راه ها چه کرده اند؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وجود دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و عدم پرداخت به موقع حق و حقوق پیمانکارانی که در بخش راه سازی فعال هستند را از جمله عواملی دانست که در کیفیت پایین راه های ایجاد شده تاثیرگذارند.

منبع: خانه ملت

لغو پروانه فعالیت 16 شرکت متخلف حمل و نقل جاده ای

آمار تصادفات جاده ای در سه سال اخیر ثابت مانده است

آسفالت جاده ها کیفیت قابل قبولی ندارد / کمرنگ شدن اعتبارات حوزه راهسازی

خطای انسانی چقدر در تصادفات جاده ای تاثیر دارد؟/ متهمان ردیف اول سوانح جاده ای را بشناسید

استفاده از آسانسور های زیر زمینی، ایده جدید برای کاهش ترافیک جاده ها

تحویل بیش از 2 هزار خودرو سنگین در راستای نوسازی ناوگان حمل نقل جاده ای

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی