پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خلبانان تا چه سنی مجاز به پرواز هستند؟

سخنگو سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به رعايت قانون ممنوعيت بكارگيری بازنشستگان در صورت رسيدن خلبانان به سن۶۵ سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپيمای شخصی اين شرايط مستثني است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ رضا جعفرزاده با اشاره به رعايت قانون ممنوعيت بكارگيری بازنشستگان گفت: […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

سخنگو سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به رعايت قانون ممنوعيت بكارگيری بازنشستگان در صورت رسيدن خلبانان به سن۶۵ سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپيمای شخصی اين شرايط مستثني است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

رضا جعفرزاده با اشاره به رعايت قانون ممنوعيت بكارگيری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرار داد تمام وقت جهت به كارگيری بازنشستگان در سازمان هواپيمايی كشوری نداريم و كاركنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته مي شوند و به كارگيری مجدد در اين سازمان صورت نمیگيرد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه وضعيت خلبانان با اجرايی شدن دستورالعمل جديد بازنشستگی چگونه است؟، گفت: بر اساس مقررات هوانوردی در انطباق با ضميه اول كنوانسيون شيكاگو فعاليت خلبانان تا سن ۶۵ سالگی در صورت داشتن گواهينامه خلبانی و گواهينامه پزشكی مجاز است ولو سابقه خدمتی آنها بيش از ۳۰ سال باشد.

مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری افزود: ممكن است خلبانی پس از گذراندن ۳۰ سال خدمت به عللی بازنشسته و از كار منفك شود در اين صورت امكان بازگشت به ايرلاين دولتی را ندارد.

جعفرزاده، خاطرنشان كرد: در صورت رسيدن خلبانان به سن۶۵ سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپيمای شخصی اين شرايط مستثني است.

وي با بيان اينكه خلبانان در سن ۶۵ سالگي مجاز به دريافت گواهينامه پزشكی نخواهند بود، تصريح كرد: خلبانان تا قبل از سن ۶۰ سالگی به صورت ساليانه و بعد از سن ۶۰ سالگی هر ۶ ماه يكبار چك پزشكی می‌شوند، مگر مواردی خاص و با تشخيص پزشك هوايی اين زمان كوتاهتر خواهد بود.

تصادف هواپیما با خودرو در روسیه+ فیلم

چرا هواپیمای پرواز تهران-یاسوج سقوط کرد؟

سومین ایرباس پسابرجامی امروز وارد خاک ایران می شود

اعتراض نمایندگان مجلس به بلیت 2 میلیون تومانی پروازهای عتبات عالیات

پشت پرده تداوم نا به سامانی پروازهای داخلی 

نرخ جدید پروازهای داخلی تعیین شد/ هیچ ایرلاینی اجازه فروش بلیت با قیمت بالاتر را ندارد

با این 8 اشتباه پرواز خود را از دست می دهید/ نکاتی که باید برای سفر با هواپیما بدانید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی