پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مسابقات اتوموبیلرانی بانوان (3)

مسابقات W-Series مخصوص به بانوان از سال 2019 آغاز به کار خواهد کرد

مسابقات جدیدی با نام W-Series از سال 2019 با هدف حمایت از بانوان اتوموبیلرانی آغاز خواهد شد. این مسابقات، بانوان با استعداد را از سراسر دنیا گرد هم می آورد. این خودروها مشخصاتی شبیه به خودروهای فرمول 3 دارند و مسابقات آنها تحت حمایت دیوید کولتهارد، راننده اسبق فرمول یک برگزار خواهد شد. سری مسابقات […]

ارشیا
پنجشنبه - ۱۹ مهر ۱۳۹۷

مسابقات جدیدی با نام W-Series از سال 2019 با هدف حمایت از بانوان اتوموبیلرانی آغاز خواهد شد. این مسابقات، بانوان با استعداد را از سراسر دنیا گرد هم می آورد. این خودروها مشخصاتی شبیه به خودروهای فرمول 3 دارند و مسابقات آنها تحت حمایت دیوید کولتهارد، راننده اسبق فرمول یک برگزار خواهد شد.

سری مسابقات W از سال 2019 و در 6 راند 30 دقیقه ای آغاز می شود. این مسابقات در ابتدا در اروپا برگزار می شود و سپس مسابقاتی در آسیا و آمریکا هم در آینده برگزار خواهد شد. علاوه بر دیوید کولتهارد، آدرین نویی طراح ارشد تیم ردبول هم در این مسابقات داوری خواهد کرد.

مسابقات اتوموبیلرانی بانوان (2)

به گفته دیوید کواتهارد: ما بر این عقیده هستیم که خانم ها می توانند با آقایان رقابت یکسانی داشته باشند و از فرصت یکسانی بهره مند شوند. نبود یک ساختار کلی برای حضور بانوان در مسابقات اتوموبیلرانی، موجب بوجود آمدن سری مسابقات W شده است. هم چنین مسابقات سری W می تواند سکوی پرتابی برای بانوان به منظور رسیدن به مسابقات فرمول یک باشد. به گفته کاترین باند مویر، رئیس تیم برگزاری مسابقات W: رانندگان سری W در آینده ای نزدیک تبدیل به سوپراستار می شوند و می توانند برای تمامی خانم ها در سراسر جهان، الهام دهنده باشند.

مسابقات اتوموبیلرانی بانوان (1)

هم چنین ادرین نویی هم عقیده دارد که هیچ دلیلی برای عدم موفقیت خانم ها در مسابقات فرمول یک وجود ندارد. به گفته وی: علت اینکه خانم ها از بالاترین سطح مسابقات اتوموبیلرانی دور هستند، بیشتر عدم وجود یک موقعیت مناسب است تا عدم توانایی. بنابراین با شروع سری مسابقات W فرصت مناسبی برای خانم ها بوجود می آید تا بتوانند توانایی های خود را ارتقا بدهند و بتوانند به بالاترین سطح مسابقات اتوموبیلرانی یعنی فرمول یک برسند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی