پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت هواپیما

روند رضایت بخش کاهش نرخ بلیت هواپیما / تاثیر 60 درصدی ارز بر هزینه های حمل و نقل هوایی

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی نرخ بلیت هواپیما توسط کمیسیون متبوعش گفت: روند کاهش نرخ بلیت هواپیما تقریبا رضایت بخش است و با کاهش نرخ ارز قیمت ها کمتر شده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند […]

هادی سیانکی
شنبه - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی نرخ بلیت هواپیما توسط کمیسیون متبوعش گفت: روند کاهش نرخ بلیت هواپیما تقریبا رضایت بخش است و با کاهش نرخ ارز قیمت ها کمتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سید ابوالفضل موسوی بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند قیمت گذاری بلیط پروازهای هوایی در چند ماه اخیر، گفت: در چند ماه اخیر بازار بلیط هواپیما تلاطمات بسیاری را پشت سر گذاشت، به طوری که با افزایش قیمت ارز، شاهد رشد چشمگیر نرخ بلیط ها بودیم.

وی ادامه داد: حال خوشبختانه با کاهش قابل قبول نرخ ارز، قیمت بلیط پروازهای هوایی نیز کاهش یافته و حدودا به میزان در حد انتظار رسیده است، اعضای کمیسیون عمران مجلس در هفته گذشته، قیمت برخی پروازهای هوایی را به صورت رندوم مورد بررسی قرار دادند که این بررسی نشان می داد که قیمت بلیط کاهش خوبی داشته است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: بر اساس آمارها و گزارشات مسئولان سازمان هواپیمایی، نرخ ارز حدود 50 تا 60 درصد در میزان قیمت بلیط هواپیما موثر است که این مسئله نشان دهنده آن است که باید تدبیر خاصی برای مدیریت این بخش اندیشیده شود تا در صورت بروز تلاطم در بازار ارز، بخش های دیگر خیلی آسیب نبینند.

موسوی بیوکی افزود: امروز قیمت بلیط هواپیماها بر اساس ارز دولتی با 4200 تومانی محاسبه نمی شود، بلکه نرخ بلیط طبق ارز نیمایی تعیین و اعلام می شود، بنابر این طبیعی است که نرخ فعلی به قیمت گذشته بر نگردد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره برخی پیشنهادات مبنی بر اختصاص یارانه به بلیط هواپیما برای کاهش نرخ آن، ادامه داد: پرداخت یارانه و سوبسید باید به بخش هایی داده شود، که قشر متوسط و ضعیف جامعه از آن استفاده می کنند؛ این در حالی است که پروازهای هوایی بیشتر متعلق به قشر برخوردار است و کمتر قشر متوسط از آن استفاده می کنند، بنابر این هدایت اعتبارات حمایتی باید به درستی صورت گیرد.

نرخ بلیت هواپیما اربعین یک میلیون و 600 هزار تومان / نرخ بلیت اتوبوس تغییری نکرد

تعدیل نرخ بلیت هواپیما با تخصیص ارز از سامانه نیما

نرخ اعلامی بلیت هواپیما تهران به نجف غیر منطقی است

فیلترینگ سایتهای فروش بلیت هواپیما به در خواست معاون وزیر راه و شهرسازی

راهکار وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت بلیت هواپیما / مشکلات اصلی صنعت حمل و نقل هوایی چیست؟

قیمت بلیت هواپیما مهر ماه کاهش می یابد

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در آینده نزدیک

افزایش بی ضابطه قیمت بلیت هواپیما / قیمت شناور فقط به سود ایرلاین ها است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی