پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-قیمت بنزین

اما و اگرهای قیمت حامل های انرژی/ امکان تغییر قیمت بنزین بدون مصوبه مجلس وجود دارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: در قانون بودجه 97امکان افزایش قیمت بنزین وجود ندارد اما حکمی در این قانون وجود دارد که این اختیار را به دولت می دهد که متناسب با نرخ تورم قیمت بنزین را تغییر دهد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ هادی قوامی عضو هیئت رئیسه […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: در قانون بودجه 97امکان افزایش قیمت بنزین وجود ندارد اما حکمی در این قانون وجود دارد که این اختیار را به دولت می دهد که متناسب با نرخ تورم قیمت بنزین را تغییر دهد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

هادی قوامی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در خصوص افزابش قیمت بنزین اظهار داشت: مجلس در قانون بودجه 97 مصوب کرده که قیمت حامل های انرژی ثابت باشدو هیچ تغییر نکند و برای افزایش قیمت بنزین دولت نیاز به موبه مجلس دارد.

وی تاکید کرد: با این حال حکمی در قانون برنامه ششم توسعه وجود دارد که به دولت این اختیار را می دهد که درصدی در قیمت حامل های سوخت تغییر ایجاد کند، با این حساب اگر دولت بخواهد نرخ بنزین را متناسب با تورم افزایش دهد قانون این اختیار را به آن داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته نمایندگان در زمان بررسی موضوع این حکم و قانون بودجه سال 97 از دولت قول گرفت که افزایش قیمت بنزین تا پایان سال 97 رخ ندهند مجلس آن زمان نگرانی هایی داشت وهنوز اتفاقاتی در فضای اقتصادی کشور رخ نداده بود.

وی گفت: در آن زمان هنوز تحریم ها، تحولات ارزی و شوک چهار ارزی در فضای اقتصادی کشور رخ نداده بود، سوک چهارم ارزی قاچاق سوخت را مقرون به صرفه کرده و متاسفانه انگیزیه برای قاچاق بخشی از حامل های تولیدی کشور از جمله گازوییل و بنزین افزایش یافته است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در خصوص افزایش نرخ بنزین تا پایان سال بیان داشت: دولت برای سهمیه بندی و دو نرخی کردن حامل های انرژی دو لایحه دارد که باید دید سرنوشت این لوایح در مجلس چه خواهد بود.

سهمیه بندی بنزین درانتظار چراغ سبز مجلس

قیمت بنزین تا پایان سال ثابت می ماند

افزایش قیمت به بهانه کنترل قاچاق سوخت قابل قبول نیست/ احتمال سهمیه بندی 60 تا 100 لیتری بنزین

دولت و مجلس سهمیه بندی بنزین را بررسی می کنند/ افزایش افسارگسیخته مصرف کارت سوخت را باز می گرداند؟

بازگشت بنزین سوپر به جایگاه های سوخت تهران

نباید به سرمایه ملی چوب حراج زد / اقدامی برای سهمیه بندی بنزین انجام نشده است

کمبود سوخت وجود ندارد/ ذخیره‌‌سازی 2 میلیارد و 700میلیون لیتر بنزین

سهمیه بندی بنزین نیازمند مصوبه مجلس/ روزانه 40 میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی