پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو سواری

واردات خودرو در نیمه نخست 97 چگونه انجام شد؟

پس از توقف ثبت سفارش خودرو، مجوز جدیدی برای واردات صادر نشده و با توجه به اینکه بیست و چهارم شهریورماه آخرین مهلت ترخیص خودروهای دارای مجوز از گمرک بود، پس از این تاریخ در صورتی که افراد مجوز واردات نیز داشته باشند خودرویی از گمرک ترخیص نمی شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

پس از توقف ثبت سفارش خودرو، مجوز جدیدی برای واردات صادر نشده و با توجه به اینکه بیست و چهارم شهریورماه آخرین مهلت ترخیص خودروهای دارای مجوز از گمرک بود، پس از این تاریخ در صورتی که افراد مجوز واردات نیز داشته باشند خودرویی از گمرک ترخیص نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

طبق مصوبه 28 اسفندماه 1396 هیات وزیران، خودروهایی که به گمرک، مناطق آزاد یا ویژه اقتصادی وارد شده و مجوزهای واردات همچون ثبت سفارش معتبر دارند و قبض انبار آنها تا نهم دی ماه 1396 و ارزش هر دستگاه کمتر از 40 هزار دلار بوده، می توانستند با محاسبه پرداخت 40 درصد سود بازرگانی و مازاد برحقوق ورودی، در مدت سه ماه خودروها را ترخیص کنند.

این فرصت سه ماهه تا تاریخ 31 تیرماه 1397 اعتبار داشت اما از آنجایی که برخی نتوانستند در زمان تعیین شده خودروها را ترخیص کنند، 31 تیرماه امسال هیات وزیران در مصوبه ای، این مهلت را سه ماه دیگر تمدید کرد که زمان آن تا 24 شهریورماه امسال تمدید شد.

 روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی در این رابطه گفت که پس از توقف ثبت سفارش خودرو، مجوز جدیدی برای واردات خودرو صادر نشده و با توجه به اینکه بیست و چهارم شهریورماه آخرین مهلت ترخیص خودروهای دارای مجوز از گمرک بود، پس از این تاریخ در صورتی که افراد مجوز واردات نیز داشته باشند خودرویی از گمرک ترخیص نمی شود.
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی