پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

BMW_i8_ب ام و i8_تهران_4

ممنوعیت واردات ب ام و i8

ب ام و i8 خودروی زیبای هیبریدی است که با ورود به ایران توجه افراد زیادی را توجه کرد. اما حالا برخی شواهد از ممنوعیت واردات ب ام و i8 به ایران خبر می دهد. مدتی پیش تصویری از ورود اولین BMW i8 به گمرکات جنوب کشور منتشر شد و با انعکاس گسترده در داخل […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۴

ب ام و i8 خودروی زیبای هیبریدی است که با ورود به ایران توجه افراد زیادی را توجه کرد. اما حالا برخی شواهد از ممنوعیت واردات ب ام و i8 به ایران خبر می دهد.

مدتی پیش تصویری از ورود اولین BMW i8 به گمرکات جنوب کشور منتشر شد و با انعکاس گسترده در داخل کشور همراه بود اما طی روزهای بعد و با انتشار اخبار و تصاویر جدید، مشخص شد که تعداد i8 های ایران به بیش از 10 عدد رسیده و اکنون در تعدادی از نمایشگاههای مهم شهر تهران و برخی دیگر از کلانشهر، آماده فروش است.

با این آمار واردات جالب واردات این خودروی خاص به ایران، کشورمان در ردیف مناطقی قرار می گیرد که بیشترین تعداد بی ام دبلیو i8 را در خیابان های خود می بیند! ظاهری شیک و اسپرت در شرایطی که تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و برقی به 4 درصد رسیده است، زمینه را برای ورود بیشتر این اتومبیل فراهم کرد.

مصرف سوخت ب ام و i8 معادل 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این خودرو دارای موتور بنزینی با توان 231 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با توان 130 اسب بخار است که در مجموع هر دو موتور تولید گشتاوری معادل 570 نیوتن متر دارند و در زمان 4.4 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می ‌رسانند. حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت است که در حالت الکتریکی حداکثر 120 کیلومتر بر ساعت است.

اما از همان روزهای اول نیز بحث ها و ابهاماتی درباره ورود قانونی این خودرو با توجه به نداشتن برخی شرایط قانونی مطرح شد تا اینکه بر اساس بخشنامه جدید سازمان توسعه تجارت، واردات این ب ام و به دلیل همان ابهامات ممنوع شد.

ممنوعیت واردات ب ام و i8

بر اساس ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت که نسخه ای از آن به دست صبحانه آنلاین رسیده، تاکید شده است که ورود BMW I8 به دلیل عدم امکان سرویس خدمات پس از فروش و عدم امکان صدور گواهی استاندارد و شماره گذاری و نیز نبود تایید و اعلام نوع خودرو از سوی کمیته واردات خودرو، فاقد شرایط لازم برای ثبت سفارش است.

بر اساس صبحانه آنلاین، در ادامه این بخشنامه اعلام شده است که متقاضیان واجد شرایط، برای انجام درخواست واردات خودرو به سایت ثبتارش مراجعه و نسبت به انتخاب انواع خودروهای مجاز اقدام کنند.

اطلاعیه_ممنوعیت_واردات_ب ام و i8

با توجه به اینکه این خودرو در حدود 1.5 میلیارد در تهران قیمت گذاری شده و به فروش می رسد، قطعا ممنوعیت واردات آن تاثیر مستقیمی روی قیمت این خودرو خواهد گذاشت و در عین حال، ابهاماتی را درباره امکان پلاک گذاری این خودرو ایجاد می کند.

چندین دستگاه BMW i8 در نمایشگاه های تهران

واژگون شدن ب ام و i8 در ایران ؟!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی