پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف اتوبوس

صفر شدن تلفات جاده ای از محالات است/ خواب آلودگی راننده از عوامل اصلی بروز حادثه رانندگی

سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راه راهور کشور صفرشدن تلفات جاده ای را از محالات دانست و گفت: باید تصادف را به حداقل رساند و اقداماتی را انجام دهیم که اگر حادثه هم اتفاق افتاد، تلفات آن را به حداقل برسانیم. برای کاهش تلفات جاده ای باید اقداماتی در حوزه صنعت، راه و همچنین نظارت و کنترل […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۶ آبان ۱۳۹۷

سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راه راهور کشور صفرشدن تلفات جاده ای را از محالات دانست و گفت: باید تصادف را به حداقل رساند و اقداماتی را انجام دهیم که اگر حادثه هم اتفاق افتاد، تلفات آن را به حداقل برسانیم. برای کاهش تلفات جاده ای باید اقداماتی در حوزه صنعت، راه و همچنین نظارت و کنترل انجام شود.

وی درباره حوادث جاده‌ای که در ناوگان اتوبوسرانی در اختیارِ اردوهای دانش‌آموزی رخ می‌دهد، گفت: این ناوگان مجهز‌ترین ناوگان است و بیشترین کنترل‌ها روی آن اعمال می‌شود، اما خطای انسانی بعضا به رانندگان بر می‌گردد.

سردار حمیدی با بیان اینکه عدم استراحت راننده هیچ توجیهی ندارد، ادامه داد: گاهی اوقات دلایل فردی مانند عدم استراحت و خواب‌آلودگی راننده باعث بروز حوادث می‌شود. سازمان‌ها و مسئولان با انتخاب صحیح رانندگان باید حوادث رانندگی را به حداقل برسانند.

رییس پلیس راه راهور کشور خاطرنشان کرد: در کل دنیا تصادف اتفاق می‌افتد، اما باید تصادف را به حداقل رساند و اقداماتی را انجام دهیم که اگر حادثه هم اتفاق افتاد، تلفات آن را به حداقل برسانیم. برای کاهش تلفات جاده‌ای باید اقداماتی در حوزه صنعت، راه و همچنین نظارت و کنترل انجام شود.

سردار حمیدی با بیان اینکه اقدامات زیادی در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: در حالی‌ که سالیانه 4.5 میلیون برگه تردد اتوبوس صادر می‌شود، اما خوشبختانه آمار تلفات ناوگان اتوبوسرانی هر ساله در حال کاهش است.

وی با یادآوری اینکه در حادثه نصرت‌آباد در دهه گذشته 100 نفر جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: در یک دهه اخیر با اقداماتی که انجام شده، آمار تلفات جاده‌ای کاهش پیدا کرده است، اما صفر شدن این آمار تقریبا می‌توان گفت از محالات است، هرچند که جزو آرزوهای ماست. کاهش تلفات و حوادث و همچنین افزایش ایمنی جزو دستور کار سازمان‌ها و دستگاه‌هایی است که در این زمینه نقش دارند.

رییس پلیس راه راهور کشور در خصوص اقدامات آموزش و پرورش برای کاهش تلفات جاده‌ای اردوهای دانش‌آموزی گفت: آموزش و پرورش بعد از حادثه شیراز که در سال گذشته اتفاق افتاد، متوجه شد که برگزاری بسیاری از اردوهای برون‌شهری و خارج از استان برای دانش‌آموزان ضرورتی ندارد. همچنین ساعت حرکت این اتوبوس‌ها باید منظم باشد و در مبدا باید کنترل‌هایی را به صورت دقیق و ویژه انجام شود. این‌ها اقداماتی است که باید همه سازمان‌ها انجام دهند تا حوادث جاده‌ای به حداقل برسد.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سفرهای غیرضروری در آموزش و پرورش حذف شده و عمده مسافرت‌های آموزش و پرورش به سمت ناوگان ریلی رفته است.

منبع: ایلنا

 

شیشه دودی خودرو در چه شرایطی قابل اعمال قانون است؟ + رقم جریمه دودی کردن پنجره خودرو

کدام خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی هستند؟

خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی حق تردد و ورود به تهران را ندارند

ماجرای بشین پاشو دادن پلیس به رانندگان متخلف چه بود؟!

مرکز کنترل ترافیک هوشمند راهی برای کاهش زمان رسیدگی به تصادفات رانندگی

تردد 33 میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت در کشور!/ کاهش 18 درصدی تخلفات رانندگی با تلاش همیاران پلیس

جزییات حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری در شمال فارس/ خستگی راننده علت اصلی حادثه

۸ درصد قربانیان تصادفات رانندگی کودک هستند/ پلیس راهور در صدد اجباری کردن استفاده از صندلی کودک

افزایش 1/7 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در پنج ماهه نخست سال جاری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی