نمونه های افسانه ای 919 و 919 EVO به آخر خط رسیدند. کمپانی پورشه برای آخرین بار این دو نمونه افسانه ای را به خیابان های شهر فرستاد تا با طی کردن مسیر موزه، آخرین سفر خود را تجربه کنند. مارک وبر راننده سابق فرمول یک و قهرمان مسابقات استقامتی در سال 2015 و هم […]
این دو خودرو با حضور اسکورت پلیس و با طی کردن مسیر 15.5 مایلی از ساختمان تحقیق و توسعه تا موزه پورشه در شهر Zuffenhausen آخرین سفر خود را تجربه کردند. مارک وبر که به همراه تیمو برنهارد و برندون هارتلی ( راننده فعلی فرمول یک ) مقام قهرمانی سال 2015 را کسب کرد، وظیفه راندن خودرو رکورد شکن 919 EVO را بر عهده گرفت.
این خودرو که بدون محدودیت های فدراسیون جهانی معرفی شد، با موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری خود 1160 اسب بخار قدرت تولید می کرد. این خودرو موفق که بیشتر برای رکوردشکنی طراحی شده بود، توانست در پیست SPA رکوردی سریع تر از خودروی فرمول یک را ثبت کند. هم چنین این خودرو با ثبت تایم 5:19.55 در پیست نوربرگ رینگ، رکورد این پیست را بعد از 3 دهه شکست.
این خودرو در مراسم تولد 70 سالگی پورشه در آمریکا هم شرکت کرد و بعد از چرخیدن در چند کشور این بار در موزه پورشه آرام خواهد گرفت. اما این بدان معنی نیست که این خودروها دیگر روشن نخواهند شد. کمپانی پورشه هر چند وقت یکبار خودروهای موزه را در برنامه های مختلف اتوموبیلرانی شرکت می دهد. پورشه 919 معمولی هم که توانست 3 سال پیاپی عنوان قهرمانی لمانز را بدست آورد و قهرمان کلاس LMP1 شود، دیگر خودرو منتقل شده به موزه است.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید