پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

غرفه پارس خودرو-ثبت نام کنندگان خودرو

۹۵ درصد ثبت نام کنندگان خودرو دنبال سودجویی هستند

محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور ضمن اعلام اینکه شورای رقابت بر مبنای درستی طراحی شد، اما این نهاد از مسیر خود منحرف شد و به اهدافش دست پیدا نکرد و به جای ایجاد رقابت، در قیمت گذاری ایفای نقش کردند، گفت: ۹۵ درصد ثبت نام کنندگان خودرو دنبال استفاده از خودرو نبوده و […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۷ آبان ۱۳۹۷

محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور ضمن اعلام اینکه شورای رقابت بر مبنای درستی طراحی شد، اما این نهاد از مسیر خود منحرف شد و به اهدافش دست پیدا نکرد و به جای ایجاد رقابت، در قیمت گذاری ایفای نقش کردند، گفت: ۹۵ درصد ثبت نام کنندگان خودرو دنبال استفاده از خودرو نبوده و درپی سودجویی هستند.

وی افزود: یکی از کارکردهای نادرست شورای رقابت در بحث قیمت گذاری خودرو بود که سال گذشته زیان 20 هزار میلیارد تومانی و در 6 ماهه اول امسال نیز 5 هزار میلیارد تومان ضرر برای صنعت خودروی کشور داشته است.

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو با بیان اینکه مدیریت شورای رقابت کاملا در اختیار دولت است، گفت: در اصل کارکرد شورای رقابت که منجر به جلوگیری از انحصاری شدن و دامپینگ می شود که در دیگر کشورها هم مورد توجه بوده اما در کشور ما به دلیل دولتی بودن ساختار این نهاد توفیقی در این امر حاصل نشده است.

نجفی منش ادامه داد: در حالی از انحصاری بودن صنعت خودرو صحبت می کنیم که در حال حاضر دارای 68 واحد خودروسازی با مجوز در کشور هستیم، لذا انحصار زمانی است که چندین واحد به تنهایی باشند و به بقیه خودروسازان اجازه فعالیت ندهند در صورتی که این شرکت ها خودشان فعالیت ندارند.

وی بیان کرد: بیش از 95 درصد افرادی که در ثبت نام پیش خرید خودرو نام نویسی می کنند خودرو را برای استفاده شخصی نیاز ندارند و در حال حاضر بازار خودرو توسط شورای رقابت دچار آشفتگی شده و تمام مردم کشور به دنبال پیش خرید خودرو هستند چراکه این امر منافعی را برای آنها به دنبال دارد و می توانند با اختلاف قیمت بالا خودرو را در بازار به فروش برسانند.

نجفی منش با رد این موضوع که عرضه و تقاضا در کشور ما همخوانی ندارد و همیشه طرف عرضه از سوی مسئولان پایین نگه داشته شد، توضیح داد: از سال 58 که تولید خودرو را در کشور آغاز کردیم سالانه 60 هزار خودرو تولید می کردیم در سال 90 یک میلیون و ششصد هزار خودرو و در سال گذشته نیز یک میلیون و 500 هزار خودرو تولید کردیم و همیشه روند تولید خودرو در کشور ما صعودی و تقریبا بر اساس تقاضا بوده است.

وی تصریح کرد: انتظار ما از شورای رقابت این است که سازوکار خصوصی سازی صنعت خودرو را فراهم می کرد که در این صورت رقابت بین بخش خصوصی به وجود می آمد چراکه دولت نمی تواند قیمت مربوط به واحد خودش را کاهش دهد.

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعات خودرو تاکید کرد: شورای رقابت برای جلوگیری از انحصار و برای کمک به ایجاد زمینه رقابت سالم حتما به فعالیت خود ادامه دهد اما در قیمت گذاری ها دخالت نکند.

منبع: تسنیم

رفت و آمدهای وزارت صنعت، پروسه اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی را طولانی کرد

افزایش قیمت خودرو قطعی است

شرایط فروش ام وی ام 315 با قیمت جدید آغاز شد

کارمانیا پیش فروش محصولات خود را آغاز کرد/ پیش فروش بی وای دی S6 و F3 (آبان 97)

پیش فروش جک S5 و S3 ویژه آبان ماه 97 + جزییات

پیش فروش محصولات سایپا در ۲۸ مهر ماه

6 عضو خانواده پراید در شرایط فروش سایپا + جزییات

ایران خودرو پیش فروش محصولات خود را ۲۹ مهرماه آغاز می کند

کرمان موتور پیش فروش جک S3 را تمدید کرد (موعد تحویل بهمن 97)

برگزاری نمایشگاهی از نداشته ها برای سنجش توان داخلی / بدهی خودروسازان به قطعه سازان حدود 16 هزار میلیارد تومان است

شورای رقابت به صنعت خودرو 20 هزار میلیارد تومان ضرر وارد کرد!

بوروکراسی پیچیده بلای جان تامین قطعه خودرو / راهکارهای انجمن قطعه سازان برای بهبود چرخه تولید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی