پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو های دپو شده

134 خودروی بابک زنجانی و آریا ، دپو شده است

آخرین وضعیت فروش اموال گروه آریا وبانک زنجانی ، از زبان مدیرعامل سازمان تملیکی تشریح شد.وی اعلام کرد : 134 خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در انبارهای ما دپو شده که ارزش برخی از آنها به ۴ میلیارد تومان می‌رسد. وی در مورد این خودرو های دپو شده ، اعلام کرد : این […]

javankhodro
یکشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۴

آخرین وضعیت فروش اموال گروه آریا وبانک زنجانی ، از زبان مدیرعامل سازمان تملیکی تشریح شد.وی اعلام کرد : 134 خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در انبارهای ما دپو شده که ارزش برخی از آنها به ۴ میلیارد تومان می‌رسد.

وی در مورد این خودرو های دپو شده ، اعلام کرد : این خودرو ها باید به کشور های سازنده خود مرجوع شوند اما در میان ما یک پیشنهاد درباره مهندسی معکوس داریم و آن به این معنا است که : از این خودرو ها در قسمت هایی مانند : ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و یا خودروی تشریفات استفاده شود.و همچنین برای جلوگیری از واردات این خودروها، لازم است تعرفه واردات آنها افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با تاکید بر اینکه کارخانه فولاد خوزستان جزء اولویت‌های این سازمان در مورد اموال آریا است، گفت: سعی می‌کنیم آن را هم به فروش برسانیم و با بانک ملی که بیشترین سهم را در این کارخانه داشته است، وارد مذاکراتی شده‌ایم.

وی درباره اموال بابک زنجانی اعلام کرد: هنوز از سوی دادستانی و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اموال جدیدی از این فرد به سازمان اعلام نشده است اما تخمین زده می‌شود که این اموال حدود ۵ هزار میلیارد ریال باشند که در آینده نزدیک در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد ولی هنوز حکم بابک زنجانی قطعی نشده است.

به مناسبت هفته دولت، امین دلیری در در نشستی خبری در وزارت اقتصاد ، درباره این خودرو های دپو شده گفت: براساس مصوبه مجلس، دیگر سازمان نمی‌تواند این خودروها را در مزایده به فروش برساند و بر این اساس در حال حاضر تعداد زیادی از این خودروها در انبارهای سازمان موجود است.در ادامه ،وی درباره وضعیت شناسایی اموال امیر منصور آریا بیان کرد: این فرد ۴۰ رقم اموال غیرمنقول و ۲۷.۱۱ درصد سهم از کارخانه فولاد خوزستان را در اختیار داشت و هنوز درباره این طرح از دادستانی نتیجه ای به سازمان اعلام نشده است و ارزش ۴۰ سند شناسایی شده از اموال غیرمنقول طبق برآورد کارشناسی اولیه حدود ۲ هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال و ارزش سهم ۲۷.۱۱ درصدی از کارخانه فولاد خوزستان ۵ هزار میلیارد ریال است که این میزان در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته ۱۴۴ میلیارد ریال از اموال منصور آریا مشخص شده  و به فروش رسیده و تا پایان مرداد ماه امسال نیز ۷۵۶ میلیارد ریال دیگر از اموال وی نیز به فروش رفته است، افزود: بقیه اموال غیر منقول این فرد تا پایان امسال تعیین تکلیف می شود و تا به حال ۵ یا ۶ بار به مزایده گذاشته‌ایم که مورد استقبال قرار نگرفته است .

دلیری تصریح کرد: آمارهای غیر رسمی از میزان کالاهای قاچاق در کشور نشان می‌دهد ۲۴ میلیارد دلار کالای قاچاقی در ایران وجود دارد که درصد کمی از آن کشف می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی