پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروی موشکی

رکورد جدید خودروی موشکی در نمکزار

شرکت خودروسازی ونتوری در فرانسه و «مرکز تحقیقات خودروی اوهایو» موفق شد به وسیله خودرو برقی سریع‌السیر خود ، رکورد سرعت جهانی زمینی را در گروه خود ارتقا دهد . این در حالیست که سامانه VBB-3 به بالاترین سرعت ممکن خود نرسید، اما با این وجود در گروه خود به رکورد سرعت جهانی جدید 386.757 […]

javankhodro
دوشنبه - ۹ شهریور ۱۳۹۴

شرکت خودروسازی ونتوری در فرانسه و «مرکز تحقیقات خودروی اوهایو» موفق شد به وسیله خودرو برقی سریع‌السیر خود ، رکورد سرعت جهانی زمینی را در گروه خود ارتقا دهد . این در حالیست که سامانه VBB-3 به بالاترین سرعت ممکن خود نرسید، اما با این وجود در گروه خود به رکورد سرعت جهانی جدید 386.757 کیلومتر در ساعت رسید.  این رکورد در شرایطی که پیست نمکزار ، مرطوب و گل آلود بوده است  و طول آن از 19 کیلومتر به16 کیلومتر تغییر کرده ، به ثبت رسیده است اما با این حال، زمانی که VBB-3 پیست مسابقه را ترک می‌کرد به سرعت حداکثر 463.4 کیلومتر در ساعت رسیده بود.

این سامانه موشکی که Venturi Buckeye Bullet 3 ، نام دارد دارای باتری با نیروی 3000 اسب بخار است و در سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد.

خودروی موشکی

به گفته ی روجر شورور ، راننده این خودرو  : به دلیل نامناسب بودن شرایط پیست این خودروی موشکی VBB-3 ، از سمتی به سمت دیگر سر می خورد و در این میان تانک خنک شونده آن ترک برداشت ..

این سامانه موشکی رکورد سرعتی خود را در 30 مرداد ( 21 اوت ) بر جای گذاشت که البته هنوز این رکورد به فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی نرسیده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی