در حال حاضر نه تنها خبری از عرضه خودروهای جدید در بازار نیست، بلکه عرضه و تولید بعضی خودروهای حاضر نیز مختل شده است. در چنین شرایطی مدیران خودرو ۲ محصول جدید را به بازار ایران معرفی میکند. ام وی ام X55 و چری آرزیو۶ نوبرانه های مدیران خودرو برای نیمه دوم سال ۹۷ به […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
روز گذشته (جمعه دوم آذر ماه ۹۷) مدیران خودرو چری آریزو۶ را به پیست اتومبیلرانی آزادی آورد و در چالش رقابت با خودروهای گران قیمتتر وارداتی قرار داد. خودروهایی که در حال حاضر وارداتشان به کشور ممنوع بوده و این مساله با نوسانات قیمت ارز دست به دست هم داده تا قیمتهایشان سر به فلک بکشد. در چنین شرایطی که تعداد زیادی از مخاطبان خودروهای وارداتی حذف شدهاند و دایره آنها محدودتر شده است، چینیهای با کیفیت و مد روز میتوانند به عنوان جایگزینی مناسب و راضی کننده مطرح شوند.
چری آریزو۶ یکی از همین چینیهای مترقی است. پیشتر طی گزارشی از نخستین کارکلینیک این خودرو در ایران، به طور مفصل به بررسی آن پرداخته بودیم. یک سدان متوسط که با نشستن داخل کابیناش و لمس متریال آن و از همه مهمتر، مشاهده طراحی موزون و هماهنگ در کابین و بدنه، کاملا به پیشرفت چینیها در سالهای اخیر پی خواهید برد. امکانات متنوع آریزو۶ نیز دست کمی از وارداتیهای گران قیمتتر ندارد و از این نظر نیز شما را راضی میکند.
یکی از مهمترین ویژگیهای آریزو۶ که به سکوی پرتاباش نیز تبدیل شده، الهام گرفتن از جدیدترین خودروهای جهان در طراحی کابین و بدنه است. این نشان دهنده کنار رفتن استراتژی کپی کاری صرف از خودروهای روز دنیا در خودروسازان مطرح چینی است. به جای این کار، چری در هر قسمت از یک خودرو مطرح الهام گرفته و آنها را به طور هنرمندانهای با یکدیگر ترکیب کرده است.
چری آریزو6 از پیشرانه ای مشترک با چری تیگو7 بهره می برد. پیشرانه ای که امتحان اش را در بازار ایران پس داده و به لطف جفت شدن با گیرباکسی مدرن تر، عکس العمل تیزتری را برای آریزو6 به ارمغان می آورد. این پیشرانه 4 سیلندر که با کد sqre4t158 شناخته می شود، با توربوشارژر تغزیه می شود. این ویژگی باعث شده تا با حجم کم موتور، توان مناسبی تولید کند و از طرفی مصرف سوخت اش هم کاملا اقتصادی باشد.
پیشرانه: 4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 1498 سی سی
قدرت: 147 اسب بخار در 5500 دور
گشتاور: 210 نیوتن متر در 1750 تا 4000 دور
گیرباکس: CVT 9 سرعته
شتاب اولیه: 9.2 ثانیه
حجم باک: 55 لیتر
مصرف سوخت: 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
ضریب تراکم پیشرانه: 1:11
بعد از مچ اندازی آریزو۶ با رقبای گردن کلفتاش، خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو و اصحاب رسانه فرصت یافتند سدان جدید چری را در پیست اتومبیلرانی آزادی بیازمایند. این فرصت خوبی بود تا تعریفهای روی کاغذ از آریزو۶، در میدان عمل لمس شود و تازه وارد چری خودش را ثابت کند. تاریخ دقیق عرضه این خودرو و همچنین قیمت قطعی آن مشخص نیست. اما گمانه زنیها نشان از قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای آریزو۶ دارد و به احتمال فراوان، این خودرو از دی ماه ۹۷ عرضه خواهد شد.
دیدگاه خود را بنویسید