پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خسارت افت قیمت

چگونه خسارت افت قیمت خودرو بدلیل تصادف را مطالبه کنیم؟

 طبق ماده ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی هر کس به دیگری چه عمد یا غیر عمد خواه مباشرتاً یا به تسبیب خسارتی وارد کند مسئول جبران خسارت می‌باشد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ به نقل از میزان، بیمه، فقط خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری خودرو را پرداخت میکند؛ در حالیکه در […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

 طبق ماده ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی هر کس به دیگری چه عمد یا غیر عمد خواه مباشرتاً یا به تسبیب خسارتی وارد کند مسئول جبران خسارت می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

به نقل از میزان، بیمه، فقط خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری خودرو را پرداخت میکند؛ در حالیکه در عرف جامعه ما، خودروی تصادفی با غیرتصادفی، تفاوت قیمت دارد.

طبق ماده 1 و 2 قانون مسئولیت مدنی هر کس به دیگری چه عمد یا غیر عمد خواه مباشرتاً یا به تسبیب خسارتی وارد کند مسئول جبران خسارت می‌باشد.

در این راستا هم شخص متضرر می‌بایستی برای تامین دلیل برآورد خسارت ناشی از افت قیمت به شورای حل اختلاف مراجعه کند. پس از ثبت دادخواست، کارشناس مربوط به تصادفات تعیین می‌شود که ایشان با ملاحظه خودرو و یا در مواردی عکس‌های آن، خسارت افت قیمت را محاسبه و برآورد می‌کند.

بعد از برآورد خسارت با توجه به مبلغ خسارت تعیین شده توسط کارشناس، دادخواست مطالبه خسارت به طرفیت مالک خودروی مقصر تقدیم دادگاه یا شورای حل اختلاف می‌شود با این توضیح که اگر خسارت بیش از 20 میلیون تومان باشد رسیدگی به دادخواست مطالبه خسارت در صلاحیت دادگاه و اگر کمتر از آن باشد در صلاحیت شورای حل اختلاف می‌باشد.

منبع: میزان

 

خسارت کدام تصادفات رانندگی بدون کروکی پرداخت می‌شود؟

تاکید بیمه مرکزی به مالکان خودرو/ با توجه به نوسانات قیمت، سرمایه مورد بیمه بدنه را افزایش دهید

بیمه گذاران الحاقیه بیمه بدنه خودرو تهیه کنند

افزایش مستمر قیمت خودرو به شرکت های بیمه ای فشار وارد می کند

معاون وزیر صنعت:تعمیرگاه‌ها پول خواب خودرو را به مردم بدهند

فرصت مناسب برای لیزینگ ها در بازار دست دوم خودرو

بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پوشش می دهد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی