پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری 250 LM املگم (3)

فراری 250 LM اَمَلگَم، ماکتی شبیه به واقعیت

فراری 250 LM یکی از نمادین ترین خودروهای کمپانی به حساب می آید. اولین خودرو مسابقه ای موتور عقب فراری که توانست در سال 1965 مقام قهرمانی مسابقه 24 ساعته لمانز را از آن خود کند. امروزه خریدن یکی از 32 نمونه این خودرو، آرزویی است که تنها افراد انگشت شماری در جهان قادر به […]

ارشیا
یکشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

فراری 250 LM یکی از نمادین ترین خودروهای کمپانی به حساب می آید. اولین خودرو مسابقه ای موتور عقب فراری که توانست در سال 1965 مقام قهرمانی مسابقه 24 ساعته لمانز را از آن خود کند. امروزه خریدن یکی از 32 نمونه این خودرو، آرزویی است که تنها افراد انگشت شماری در جهان قادر به برآورده کردن آن هستند. اما اکنون کمپانی املگم که به ساخت ماکت های کلکسیونی با کیفیت خارق العاده مشهور است، ماکتی از این خودرو افسانه ای در مقیاس 1:8 تولید کرده است.

فراری 250 LM املگم (4)

ماکتی که توسط املگم ساخته شده است، یکی از 2 نمونه ای است که با شماره 26 در مسابقه byJaques Swaters’ Ecurie Francorchamps شرکت کرد. یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های این ماکت، بدنه کثیف آن است که دقیقا بر اساس حالت خودرو پس از پایان مسابقه 24 ساعته طراحی شده است. گلگیر سمت راست عقب هم به طور خارق العاده ای همانند نمونه 250 LM طراحی شده است.

فراری 250 LM املگم (2)

این گلگیر که در قسمتی از هم متلاشی شده است، بیانگر خسارت ترکیدگی لاستیک خودرو و آسیب دیدن گلگیر آن در جریان مسابقه است. در حالی که ماکت هایی با این کیفیت همیشه بر اساس تمیزی و بی خط و خش بودن بدنه ارزیابی می شوند، این نمونه در میان مدل های دیگر منحصر به فرد است.

فراری 250 LM املگم (7)

از آنجایی که طراحی قدیمی بدنه بر اساس همان نمونه واقعی انجام گرفته است، بسیاری از خریداران را مجذوب خود خواهد کرد. اگر بخواهید نمونه واقعی یکی از 32 خودرو تولید شده را خریداری کنید، باید قیمتی بیش از 18 میلیون دلار بپردازید.

فراری 250 LM املگم (9)

از طرفی دیگر قیمت ماکت فراری 250 LM املگم هم کم نیست. هر نمونه از این ماکت 16,625 دلار قیمت دارد. این در حالیست که قیمت سایر نمونه های فراری ساخته شده توسط املگم نصف این مدل است. اما دقت و جزئیات بکار رفته در این ماکت هر کسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

فراری 250 LM املگم (8)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

ماکت پورشه 919 با قیمتی نزدیک به یک فورد فیستا!

ماکت ها، اسباب بازي هاي ماشين بازها

اسامی خودروهای معروف از کجا آمده اند؟- بخش دوم

مونزا SP1 و SP2، سوپر اسپرت های جدید فراری

فراری 250 GTO بار دیگر رکورد حراجی را شکست!

کتاب تاریخچه فراری با قیمتی بیشتر از تویوتا کمری!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی