پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خدمات_پس_از_فروش_ایران خودرو_پژو 206_معاینه فنی

الزام به پذیرش سریع خودرو در خدمات پس از فروش

الزام به پذیرش سریع خودرو در اصلاحیه آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو حاصل نارضایتی صاحبان خودرو در هنگام بروز مشکل و ماندن در نوبت بوده است. بالا بودن هزینه و پایین بودن کیفیت خدمات در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو از جمله دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان در این […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

الزام به پذیرش سریع خودرو در اصلاحیه آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو حاصل نارضایتی صاحبان خودرو در هنگام بروز مشکل و ماندن در نوبت بوده است.

بالا بودن هزینه و پایین بودن کیفیت خدمات در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو از جمله دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان در این حوزه است.

علاوه بر این برخی مالکان خودروها در زمان مراجعه به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش با مشکلاتی چون عدم پذیرش سریع و قرار گرفتن در سیستم نوبت‌دهی مواجه می‌شوند.

این وضعیت در حالی است که مسوولیت تعمیر و تامین قطعات یدکی خودروهای تولیدی تا 10 سال پس از تولید آخرین دستگاه از آن خودرو، بر عهده خودروساز بوده و عرضه‌کننده خودرو ملزم است هرگونه عیب در خودرو را در سریع‌ترین زمان ممکن، حل کند.

این موضوع در اصلاحیه آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته و خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به پذیرش سریع خودروهایی که به دلیل نقص فنی، امکان حرکت ندارند، شده‌اند.

بنا بر گزارش ایسنا، در ماده 41 این قانون در این زمینه آمده است:” عرضه‌کننده خودرو راسا از طریق شبکه نمایندگی مجاز خود تحت هر شرایطی ملزم به پذیرش خودروهایی که به دلیل موارد نقص ایمنی قادر به تردد نیستند، است”.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

الزام درج زمان دقیق تحویل خودرو در قرارداد

ردیابی قطعات خودرو الزامی می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی