پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتور 12 سیلندر کازورث استون مارتین والکایری (4)

شاهکار کازورث / قوی ترین موتور تنفس طبیعی جهان را بیشتر بشناسید!

با وجود اینکه دنیا به سمت خودروهای الکتریکی کم مصرف و بی سر و صدا ( و بی روح) می رود، اما در این میان هستند معدود کمپانی هایی که هنوز هم تشنه هیجان و سر و صدا هستند. کمپانی موتورسازی کازورث که تاریخچه درخشانی در ساخت موتورهای مسابقه ای دارد، این بار برای استون […]

ارشیا
پنجشنبه - ۲۲ آذر ۱۳۹۷

با وجود اینکه دنیا به سمت خودروهای الکتریکی کم مصرف و بی سر و صدا ( و بی روح) می رود، اما در این میان هستند معدود کمپانی هایی که هنوز هم تشنه هیجان و سر و صدا هستند. کمپانی موتورسازی کازورث که تاریخچه درخشانی در ساخت موتورهای مسابقه ای دارد، این بار برای استون مارتین و نمونه والکایری یک شاهکار هنری ساخته است.

موتور 12 سیلندر کازورث استون مارتین والکایری (3)

این موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی است و 6.5 لیتر حجم دارد. شاید فکر کنید موتور غول پیکر همچون این باید وزن خیلی زیادی داشته باشد. اما جالب است بدانید این موتور تنها 206 کیلوگرم وزن دارد. مشخصات فنی این موتور هم به نوعی دیوانه کننده است. کازورث از این موتور تنفس طبیعی 1000 اسب بخار قدرت را در دور 10,500 RPM بیرون کشیده است. این یعنی موتور کازورث اکنون قوی ترین موتور فابریک تنفس طبیعی در میان خودروسازان جهان است. اول از همه اینکه در دنیای امروزی موتورهای زیادی وجود ندارند که بصورت فابریک کارخانه تا 10,500 RPM دور بخورد.

موتور 12 سیلندر کازورث استون مارتین والکایری (2)

پس این نشان از توانایی تیم مهندسی کازورث دارد. دوم اینکه کشیدن 1000 اسب بخار از یک موتور تنفس طبیعی 6.5 لیتری هم کار هر کسی نیست. اگر نگاهی به آمار و ارغام این موتور بیاندازیم در می یابیم که موتور 12 سیلندر والکایری به ازای هر لیتر 153.8 اسب بخار تولید می کند!. گشتاور این موتور هم در دور 7000 RPM به ماکسیموم مقدار 740 نیوتن متر می رسد.

موتور 12 سیلندر کازورث استون مارتین والکایری (6)

این موتور منحصر به فرد قادر است تا 11,100 RPM دور بزند که در نوع خود بی نظیر است. این موتور برای هایپرکار جدید استون مارتین یعنی والکایری ساخته خواهد شد. کمپانی استون مارتین اعلام کرده که برای این خودرو یک پکیج باتری هم در نظر گرفته تا قدرت را از اینی هم که هست بالاتر ببرد. موتور 12 سیلندر کازورث از موتور خودروهای فرمول یک الهام گرفته و از پیستون هایی شبیه به آن موتورها بهره می برد.

موتور 12 سیلندر کازورث استون مارتین والکایری (9)

میل لنگ موتور هم اکنون 50 درصد سبک تر از نمونه استفاده شده در استون مارتین One-77 است. این موتور با یک گیرباکس تک کلاچه هماهنگ خواهد شد که توسط ادرین نویی، رئیس بخش فنی تیم فرمول یک ردبول طراحی شده است.

موتور 12 سیلندر کازورث استون مارتین والکایری (1)

نکته جالب اینجاست که تمامی نمونه های این خودرو از قبل با قیمت 3.2 میلیون دلار پیش فروش شده اند و در سال بعد بصورت رسمی به مالکان تحویل داده می شوند. کمپانی استون مارتین نیم نگاهی هم به مسابقات لمانز خواهد داشت و از الان برای خودروهایی همچون مک لارن سنا و مرسدس بنز AMG One

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

هایپر کار استون مارتین ، قوی ترین موتور تنفس طبیعی جهان را خواهد داشت!

استون مارتین والکایری AMR از آن چیزی که فکر می کنید سریع تر خواهد بود!

کانسپت جدید استون مارتین / خودرویی که پرواز می کند!

اسپرسو ساز با شکل موتور پورشه 993!

هایپر کارها به مسابقه لمانز باز خواهند گشت

امکان رزرو کردن میز شام از داخل خودرو / ویژگی جدید خودروهای جنرال موتورز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی