پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس واگن (4)

خرابکاری جدید فولکس واگن / فروختن ماشین تست به مردم

کمپانی فولکس واگن را می توان به عنوان یکی از پر حاشیه ترین کمپانی های خودروسازی در جهان معرفی کرد. پس از پشت سر گذاشتن قضیه رسوایی خودروهای دیزلی، اکنون این کمپانی خرابکاری جدیدی به بار آورده است. بنا به گزارش نشریات آلمانی، کمپانی فولکس واگن به جای فروختن نمونه های معمولی به مردم، تعداد […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

کمپانی فولکس واگن را می توان به عنوان یکی از پر حاشیه ترین کمپانی های خودروسازی در جهان معرفی کرد. پس از پشت سر گذاشتن قضیه رسوایی خودروهای دیزلی، اکنون این کمپانی خرابکاری جدیدی به بار آورده است. بنا به گزارش نشریات آلمانی، کمپانی فولکس واگن به جای فروختن نمونه های معمولی به مردم، تعداد 6700 دستگاه خودرو تست را به بازار عرضه کرده است.

فولکس واگن (2)

این خودروها که با نام تست و نمایش شناخته می شوند، برای انجام تست تصادف و رونمایی در نمایشگاه ها ساخته شده اند و امکانات لازم را برای استفاده شهری ندارند. تعداد 4000 دستگاه بین سال های 2006 تا 2018 از این نوع خودروها فروخته شده است. اما به طور دقیق مشخص نیست که چه تعدادی به صورت دقیق در آمریکا و اروپا فروخته شده است. بزرگترین مشکل اینجاست که این خودروها از سیستم ایمنی خوبی برخوردار نیستند و برخی آپشن هایی که در نسخه نهایی به کار رفته اند را ندارند. اما از لحاظ ظاهری و فنی تفاوتی بین این خودروها وجود ندارد و گاها شناسایی آنها را به امری دشوار تبدیل می کند.

فولکس واگن (3)

مسئولین کمپانی از سال 2016 از خطر بروز چنین مشکلاتی در پروسه عرضه خودروها خبر داشتند اما این پروسه تا سال 2018 متوقف نشد. مشکل دیگر اینجاست که برخی از خودروها مشکل اسناد و مدارک خواهند داشت زیرا برخی مشخصات آنها با نمونه اصلی متفاوت است. سوالی که پیش می آید اینجاست که آیا واقعا این مسئله اشتباه مدیریتی بوده یا اینکه طمع مسئولین کمپانی؟.

فولکس واگن (1)

مسئولین کمپانی اعلام کردند که تخلفی در کار نبوده و این خودروها اشتباهی به مشتریان تحویل داده شده اند. به گفته دکتر اشپیگل محقق آلمانی، تعداد 17 هزار دستگاه خودروی تست به مشتریان فروخته شده است. این یعنی 3 برابر مقداری که توسط کمپانی اعلام شده است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

باز هم آئودی، باز هم رسوایی! / جدیدترین اتهام آئودی در دست کاری اطلاعات

توییتی که برای تسلا گران تمام شد! / رسوایی تسلا موجب برکناری ایلان ماسک شد

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی