تولید تایر ایرانی در چین/ لزوم نظارت جدی تر بر فعالیت تایرسازان

یکی از تخلفاتی که در چند سال اخیر برخی از تولیدکنندگان سودجو آن را انجام می دهند، تولید کالا در چین با لوگو شرکتهای معتبر ایرانی است. یکی از فعالان حوزه تولید تایر اخیرا مدعی شده که برخی از تایرسازان محصولات خود را با کیفیت بسیار پایینتر از اجناس ایرانی در چین تولید کرده و بعد با برند خود این محصولات را روانه بازار ایران می کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو به نقل از خبرگزاری میزان

در سالهای اخیر تولید کالا در کشور چین آن هم با برند ایرانی و فروش آن در بازار داخل یکی از تخلفات رایج شده که البته با ورود دستگاههای نظارتی بسیاری از این تخلفات شناسایی و با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه شد.

چندی پیش بود که خبر تخلف یک شرکت بزرگ قطعه ساز به دلیل تولید در چین و فروش محصولات با برند ایرانی رسانه ای شد و مدیران این شرکت به دلیل تخلفهای متعدد در این حوزه بازداشت شدند اما اینبار زمزمه هایی از تخلف مشابه در بین برخی تولیدکنندگان تایر به گوش می رسد.

یکی از فعالان حوزه تولید تایر اخیرا مدعی شده که برخی از تایر سازان محصولات خود را با کیفیت بسیار پایینتر از اجناس ایرانی در چین تولید کرده و بعد با برند خود این محصولات را روانه بازار ایران می کنند.

گزارش خودرو

آنچه مسلم است اگر این تخلف آشکار و غش در معامله به تایید دستگاه های نظارتی برسد قطعا می تواند زمینه ساز برخورد با متخلفان این حوزه باشد چرا که با این کار هم از اعتماد مشتریان به کالاهای ایرانی و تایرهای با کیفیت ایرانی سواستفاده شده و هم متخلفان، اشتغال و ارزش افزوده بالای تولید این محصولات را دودستی تقدیم چینی ها کرده اند.

گفتنی است تایرهای ایرانی اکنون به دلیل دارا بودن کیفیت و دوام بالا مورد استقبال مشتریان هستند و از لحاظ قیمتی نسبت به تایرهای چینی قیمت بالاتری دارند اما با فرض انجام این تخلف، تولیدکننده هم از اعتماد مردم سواستفاده کرده و هم تولیدات خود را با کیفیت پایین و قیمت پایینتر به تولید رسانده و با قیمت بیشتر و همتراز برند ایرانی خود به فروش رسانده است.

حال این پرسش مطرح می شود که در صورت تایید این تخلف، این تایرها به خط تولید خودروسازان هم راه پیدا کرده اند یا خیر؟

عرضه لاستیک با نرخ ارز دولتی به رانندگان تاکسی + جزییات

اعلام سبد فروش یزد تایر و گلدستون پس از انتظار 2 ماهه

نمایش آخرین دستاوردهای بارز در گروه خودروهای شاسی بلند

تامین لاستیک خودرو های سنگین وظیفه دولت است

رشد 12 درصدی تولید تایرسنگین در 5 ماه نخست سال جاری

ترخیص 60 کانتینر لاستیک کامیون و اتوبوس از گمرک

تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات لاستیک کامیون

ممنوعیت صادرات انواع لاستیک سبک و سنگین

قیمت گذاری لاستیک به انجمن تایر واگذار شد

هشدار پلیس درباره عمر لاستیک‌های خودرو / حداقل آج لاستیک باید 1/6 میلیمتر باشد

تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!