پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واژگونی اتوبوس-دانشگاه علوم تحقیقات تهران

واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران حادثه آفرید

متاسفانه حوالی ظهر امروز سه شنبه 4 دی ماه 97، اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات واژگون شده و در این حادثه 7 نفر کشته و 30 نفر مجروح شده اند. به گفته افراد مطلع، حال 5 نفر از این مصدومان وخیم است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو دکتر […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۴ دی ۱۳۹۷

متاسفانه حوالی ظهر امروز سه شنبه 4 دی ماه 97، اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات واژگون شده و در این حادثه 7 نفر کشته و 30 نفر مجروح شده اند. به گفته افراد مطلع، حال 5 نفر از این مصدومان وخیم است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

دکتر پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران، در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ١٢ امروز واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در سیمون بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک بالگرد اورژانس، ۱۵ دستگاه آمبولانس ، دو دستگاه اتوبوس، دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: متاسفانه در این حادثه هفت نفر- دو دانشجوی دختر و پنج دانشجویان پسر – جان باختند و  ۲۸ نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند. بنا به گزارشات پایگاه خبری جوان خودرو از این حادثه، متاسفانه حال 5 نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.

سید جلال ملکی نیز در این باره گفت: در ساعت ۱۲ و ۲۲ امروز حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در انتهای سیمون بولیوار به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن، ستاد فرماندهی آتش نشانان چهار ایستگاه را به محل حادثه که در یک مجتمع آموزشی قرار داشت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل سقوط اتوبوس که ۳۰ سرنشین داشت، ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان تعدادی از آنان از داخل کابین خارج شده بودند و هم اکنون عملیات نجات این افراد ادامه دارد.

ملکی با بیان اینکه تعداد زیادی از سرنشینان این اتوبوس مصدوم شدند، گفت: عوامل امدادی در محل حضور داشته و تعداد قطعی مصدومان اعلام خواهد شد. مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان‌های نیایش، عرفان، حضرت رسول، امام خمینی (ره) و شریعتی انتقال یافتند.

اینطور که از اخبار ضد و نقیض پیداست، دلیل این حادثه، سکته راننده اتوبوس اعلام شده. مامور پلیس راهنمایی و رانندگی دلیل واژگونی اتوبوس را برخورد به دیوار بتونی عنوان کرده است. اما هنگام وقوع حادثه، بسیاری از شاهدان از بریدن ترمز اتوبوس خبر داده اند. اما هنوز دلیل اصلی این حادثه از قول مسئولان منتشر نشده است.

اما از فرسودگی اتوبوس های این دانشگاه نیز نباید گذشت. دانشگاه علوم و تحقیقات در ارتفاعات واقع شده و مسیر مارپیچ با شیب تند، محل گذر اتوبوس هاست. همچنین با بارش برف و باران در فصول فرد سال، احتمال بروز حادثه ای از این دست در دانشگاه بالا می رود. علاوه بر نقص فنی اتوبوس ها، نظارتی بر سوار و پیاده شدن دانشجویان وجود نداشته و به دلیل تعداد کم اتوبوس ها نسبت به دانشجویان این دانشگاه، در ساعت های شلوغ، بیشتر افراد در موقعیت ایستاده در اتوبوس ها قرار می گیرند.

دانشگاه آزاد خبر تعطیلی واحد علوم تحقیقات را از بعد از ظهر  تا اطلاع ثانوی امروز منتشر کرده و از دانشجویان و افراد داخل دانشگاه تقاضا می شود برای امدادرسانی هرچه بهتر دانشگاه را تخلیه کنند. همچنین با توجه به نگرانی والدین از وضعیت فرزندانشان، از دانشجویان و حاضرین در دانشگاه تقاضا می شود هر چه سریعتر خانواده های خود را از وضعیت سلامتشان مطلع کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی