پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لیفان X60

خودکار و قد بلند!/ بررسی لیفان X60 اتوماتیک به عنوان یک انتخاب منطقی در وضع فعلی بازار

در بازار داغ کراس اوورهای شهری، با افزایش پی در پی قیمت ها و محدود شدن عرضه، حالا انتخاب ها برای بودجه های متوسط بسیار محدودتر از گذشته است. اما هنوز هم با بودجه ای که برای خرید یک هاچ بک نچندان به روز صرف می کنید، می توانید سراغ یک کراس اوور اتوماتیک صفر […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۹ دی ۱۳۹۷

در بازار داغ کراس اوورهای شهری، با افزایش پی در پی قیمت ها و محدود شدن عرضه، حالا انتخاب ها برای بودجه های متوسط بسیار محدودتر از گذشته است. اما هنوز هم با بودجه ای که برای خرید یک هاچ بک نچندان به روز صرف می کنید، می توانید سراغ یک کراس اوور اتوماتیک صفر کیلومتر بروید. حتما بحث عدم عرضه توسط خودروسازان و خرید از بازار آزاد با اختلاف قیمت آنچنانی را مطرح می کنید. اما ما به شما گزینه ای پیشنهاد می کنیم که با قیمت قطعی و تحویل به موقع از سوی شرکت سازنده عرضه می شود و لازم نیست در انتخاب آن نگران این بحث ها حاشیه باشید. لیفان X60 اتوماتیک، محصول شرکت کرمان موتور که در شرایط فعلی بازار بیش از پیش خریداران را وسوسه می کند.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

X60 ابتدا با گیرباکس دندهای عرضه شد. اما پس از  گذشت 4 سال از عرضه نسخه دنده ای ، کرمان‌موتور نسخه اتوماتیک لیفان X60 را عرضه کرد تا سهم از دست رفته بازار به خاطر نبود نسخه اتوماتیک لیفان X60 را جبران کند. لیفان X60 اتوماتیک در طراحی ظاهری تفاوت هایی از جمله شیارهای عمودی جلوپنجره و گرافیک متفاوت چراغ های عقب با مدل دنده ای و مدل های قدیمی دارد.

با ورود به کابین تغییراتی هم‌چون اضافه شدن نمایش‌گر لمسی در مرکز کنسول و اهرم گیرباکس اتوماتیک نظر شما را به خود جلب می‌کند. همچنین صفحه نشان دهنده های پشت فرمان مجهز به کیلومتر شمار دیجیتالی بوده و صندلی ها و فرمان نیز از پوشش چرمی بهره می برند. در شرایط فعلی خرید لیفان X60 اتوماتیک نسبت به خودروهای کوچکتر با مشخصات محدودتر و قیمت بالاتر منطقی به نظر می رسد.

لیفان X60

X60 امکانات مناسبی را در اختیار مالک‌اش قرار می‌دهد و از گیرباکس اتوماتیک برخوردار است. صندلی‌ها با روکش چرمی پوشانده شده‌اند و سانروف برقی یکی از امکانات جذاب کابین به‌شمار می‌رود. هم‌چنین امکاناتی نظیر پاورویندوز، پخش دی‌وی‌دی، سنسور نور (چراغ‌های اتوماتیک) و دوربین دید عقب نیز به نسخه اتوماتیک افزوده شده‌اند تا پرداخت چند میلیون تومان بیش‌تر نسبت به مدل دنده‌ای برایتان قابل هضم باشد.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های مثبت X60 در شرایط فعلی بازار که بیشتر خودروسازان محصولات خود را با تحویل بلند مدت و قیمت غیر قطعی عرضه می کنند،  عرضه این خودرو با قیمت قطعی و موعد تحویل کوتاه مدت توسط کرمان موتور است. (آخرین شرایط فروش این خودرو مربوط به نیمه اول دی ماه 97 بوده). همچنین قیمت قطعی 135 میلیونی این کراس اوور اتوماتیک علی رغم اینکه نسبت به قبل افزایش یافته، اما با توجه به شرایطی که قیمت بعضی هاچ بک ها هم در بازار از 110 میلیون تومان گذشته است، به صرفه به نظر می رسد.

لیفان X60

X60 اتوماتیک از نظر فنی، جز جایگزین شدن گیرباکس CVT تفاوتی با مدل دنده‌ای ندارد. همان پیشرانه آشنای 1.8 لیتری در دل نسخه اتوماتیک نیز جا خوش کرده. با بهره بردن از گیرباکس  CVT مشکلات دیسک و صفحه لیفان به فراموشی سپرده شده و رانندگی با ان در مسیرهای پرترافیک و رفت آمدهای روزمره راحت تر است. گیرباکس CVT مورد استفاده در لیفان X60 با همکاری شرکت ZF ساخته شده و بخش قابل‌توجهی از قطعات آن از بلژیک می‌آید. اما برای جبران وزن 1330 کیلویی نیاز بیش‌تری به فشار پدال گاز دارید و همین مساله باعث افزایش مصرف سوخت نسبت به مدل دنده‌ای می‌شود. همچنین فضای کابین به لطف فاصله 2600 میلی‌متری 2 محور از رقیبی هم‌چون چانگان CS35 بیش‌تر است و صندوق بار جاداری دارد و از این نظر خانواده های چند نفره می توانند روی آن حساب کنند.

پیشنهاد جوان خودرو

لیفان X60 اتوماتیک شاید در بعضی موارد ضعف هایی هم داشته باشد، اما عرضه آن با قیمت قطعی و تحویل کوتاه مدت باعث شده خریداران این خودرو تکلیف خود را بدانند و بتوانند با خیال راحت تصمیم بگیرند. همچنین قیمت اش با توجه به کراس اوور بودن، مجهز بودن به گیرباکس اتوماتیک و امکانات متنوع اش، علی رغم افزایش اخیر، همچنان در شرایط فعلی بازار ارزنده است.

مشخصات فنی لیفان X60

کلاس: کراس اوور کامپکت
پیشرانه: 4 سیلندر مجهز به سیستم VVT  شرکت ریکاردو انگلستان
حجم موتور: 1794 سی‌سی
قدرت: 126 اسب‌بخار در دور 6000
گشتاور: 168 نیوتن‌متر در 4200 دور
گیرباکس:
CVT  
وزن خالص: ۱350کیلوگرم
مصرف سوخت: 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
حجم باک: 55 لیتر

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت

امکانات لیفان X60

ایربگ راننده و سرنشین جلو-دوربین دنده عقب-سیستم ضد سرفت-سیستم ترمز ABS + EBD-سنسور دنده عقب-سنسور نور-سیستم پاور ویندوز-خروجی برق 12 ولت-آیینه های جانبی با تنظیم برقی-فرمان تلسکوپی-سیستم تهویه مطبوع-دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان-تنظیم نور صفحه کیلومتر شمار-صندلی های چرمی-سیستم پخش DVD + صفحه نمایش-قابلیت تنظیم صندلی های جلو در 4 جهت-سانروف-شیشه بالابر برقی-دارای 6 بلندگو

کدام دست دوم؟ مقایسه سیتروئن زانتیا و هیوندای آوانته

سرد یا معتدل؟! مقایسه ای میان لکسوس RX200t و ولوو XC90

رویاهای نقش بر آب! / اگر واردات خودرو آزاد بود، این خودروها امسال می آمدند

پای زامیاد در کفش نیسان! / نگاهی به پتانسیل های پیکاپ ریچ

چرا جک S3 بخریم؟/ کراس اووری مطمئن در شرایط نامطمئن بازار

جک J4 همچنان با ارزش در مقابل رقم پرداختی/ بررسی اجمالی محصول جدید کرمان موتور

دستِ پر X33 در میدان رقابت/ بررسی فنی ام وی ام X33 در شرایط مختلف

سر پیری و معرکه گیری!/ هرچه می‌خواهید از پژو پارس LX بدانید

در جست و جوی تنوع/ ویدئو بررسی جامع ام وی ام X33S در شرایط مختلف

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی