پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صنعت خودرو-قطعه سازی

خرید قطعات خودرو از قطعه سازان با یک سوم قیمت

خودروسازان حاضر نیستند قیمت قطعات خودرو را متناسب با هزینه تولید واقعی قطعه‌ سازان تعدیل کنند و همین حالا قطعات را به یک‌ سوم قیمت از قطعه‌ ساز می‌خرند. یکی از فعالان صنعت خودرو که نخواست نامش فاش شود، با بیان این مطلب گفت: خودروسازان تا بخواهند قیمت قطعات را به‌ روز کرده و پول […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۷

خودروسازان حاضر نیستند قیمت قطعات خودرو را متناسب با هزینه تولید واقعی قطعه‌ سازان تعدیل کنند و همین حالا قطعات را به یک‌ سوم قیمت از قطعه‌ ساز می‌خرند.

یکی از فعالان صنعت خودرو که نخواست نامش فاش شود، با بیان این مطلب گفت: خودروسازان تا بخواهند قیمت قطعات را به‌ روز کرده و پول آن را به قطعه‌ سازها بپردازند، حدود شش ماه طول می‌کشد؛ از طرفی، آنها حاضر نیستند قیمت قطعات را متناسب با هزینه تولید واقعی قطعه‌ سازان تعدیل کنند و همین حالا قطعات را به یک‌ سوم قیمت از قطعه‌ سازان می‌خرند.

وی افزود: زنجیره خودروسازی در حال حاضر با 4 چالش بزرگ مواجه است که عبارتند از: «کمبود نقدینگی»، «به‌ روز نشدن قیمت قطعات»، «تحریم» و «قدیمی بودن ماشین‌ آلات تولید»؛ بنابراین اگر قرار است تیراژ را تا حدی افزایش دهیم که سبب کاهش قیمت شود، باید این چهار مشکل را برطرف کنیم.

این فعال صنعت خودرو تاکید کرد: دولت وعده پرداخت 12هزار میلیارد تومان پول به زنجیره خودروسازی را داده؛ در‌ حالی‌ که اوضاع مالی کشور خوب نیست و بعید به نظر می‌رسد چنین رقمی پرداخت شود؛ از سوی دیگر، خودروسازان نیز هنوز قیمت قطعات را تعدیل و به‌ روز نکرده‌اند و همین دو موضوع به تنهایی می‌تواند مانع افزایش تیراژ شود.

وی ادامه داد: از طرفی، ماشین‌آلات و کلا بخش سخت‌افزاری خودروسازی و قطعه‌سازی قدیمی است و اگر به‌ روزرسانی نشوند، هم روی روند تولید تاثیر می‌گذارند و هم کیفیت را به چالش می‌کشند.

این فعال صنعت خودرو افزود: با فرض اینکه همین امروز قیمت قطعات به‌ روز شود و نقدینگی وعده داده شده، پرداخت و مشکل سخت‌ افزاری را هم رفع کنیم، تازه می‌رسیم به غول تحریم که داستان خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌های این دوره بسیار سخت‌تر از قبل هستند، تا جایی که امکان نقل و انتقال پول تقریبا نیست و برای تامین قطعات و مواد اولیه نیز باید چند کشور را دور بزنیم و کلی هزینه اضافه بپردازیم؛ بنابراین بعید است تیراژ خودرو در حدی که بتواند قیمت‌ها را(مطابق انتظار مشتریان) پایین بیاورد، به این زودی‌ها افزایش یابد.

منبع: دنیای اقتصاد

خودروسازان زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنند

ایران خودرو در خصوص تعهدات ثبت نامی شفاف سازی کرد

اولتیماتوم وزیر صنعت به 2 خودروساز بزرگ کشور

تحویل خودروهای پیش فروش شده در آینده ای نزدیک

اعلام آمادگی ایران خودرو دیزل برای مشارکت در طرح بازسازی اتوبوس های شهری

تا پایان اردیبهشت 98 میان قیمت کارخانه و بازار محصولات ایران خودرو توازن ایجاد می شود

افزایش قیمت محصولات زیر ۴۵ میلیون تومانی ایران خودرو اعلام شد

نمایشگاه خودرو تهران (18)/ آبي پوشان و آخرين دستاوردهاي داخلي سازي

نقل قول قیمت 120 میلیونی پراید صحیح نیست

فروش فوری خودروهای سایپا به زودی آغاز می شود

قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد/ خانواده ساندرو مرز 100 میلیون تومان را رد کرد!

تحویل معوقات سراتو و C3 تا پایان سال/ پس گرفتن پول و تحویل خودرو جایگزین، 2 راه پیش پای خریداران رنو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی