پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دنا پلاس و پژو 207

منطق افزايش قيمت خودرو و عذرخواهي از مشتريان/ افزایش قیمت محصولات ایران خودرو چقدر با میزان کارشناسی فاصله دارد؟

ايران خودرو برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصولات پر تیراژ خود، با توجه به نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز و افزایش بهای نهاده های تولیدكه مطابق نظر كارشناسان تا 100 درصدافزایش یافته بود، با وجود پذیرش خسارت و زیان بسیار صرفا برای خودروهای پر تیراژ خود تنها 30 درصد افزایش قیمت لحاظ كرده […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۶ بهمن ۱۳۹۷

ايران خودرو برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصولات پر تیراژ خود، با توجه به نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز و افزایش بهای نهاده های تولیدكه مطابق نظر كارشناسان تا 100 درصدافزایش یافته بود، با وجود پذیرش خسارت و زیان بسیار صرفا برای خودروهای پر تیراژ خود تنها 30 درصد افزایش قیمت لحاظ كرده است.

 

معاون مدیرعامل دربازاریابی و فروش شركت ایران خودرو اعلام كرد: بررسی های كارشناسی نشان می دهدكه تمامي نهاده های تولید درصنعت خودروسازی در بیشتر موارد حتی بیش از 100 درصدافزایش قیمت را تجربه كرده، این درحالی است كه این شركت برای تعهدات قبل از شهریور خود هیچ‌گونه افزایش قیمتی را لحاظ نكرده و خودروها را با همان قیمت های قبلی به مشتریان تحویل می دهد.

مصطفي خان كرمي با بيان اين مطلب گفت: ايران خودرو برای تعهدات شهریور تا دی ماه محصولات پر تیراژ خود، با توجه به نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز و افزایش بهای نهاده های تولیدكه مطابق نظر كارشناسان تا 100 درصدافزایش یافته بود، با وجود پذیرش خسارت و زیان بسیار صرفا برای خودروهای پر تیراژ خود تنها 30 درصد افزایش قیمت لحاظ كرده است.

وي در زمينه شرايط سخت خودروسازان گفت: در سه ماه پایانی سال 96 فشار اقتصادی افزایش يافت و در ابتدای سال 97 این فشارها چند برابر شد به طوری‌كه در تمام شاخص های اقتصادی در زندگی مردم اثر مستقیم گذاشت ولی تولید خودرو همچنان با تحمل فشارهای ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی صورت مي گرفت. بنابراین با در نظرگرفتن تمامي جوانب و اتفاقاتی كه از اردیبهشت 97 در كشور افتاد و در راستای تداوم تولید و ایفای تعهدات، افزایش قیمت ها گریزناپذیر بود.

وي تاكيد كرد: در راستای انتقال كمترین فشار ممكن به مشتریان و به حداقل رساندن آن و با توجه به تاریخ تغییر نرخ ارز و در جهت اعمال شرایط یكسان براي مشتریان، شركت ایران خودرو زمان تغییر قیمت خود را آخر مرداد ماه اعلام كرد و تعهدات 16 الی 31 مرداد ماه را نیزبا قیمت قدیم محاسبه و تحویل مشتریان داد.(لازم به توضیح است 16 مرداد ماه تاریخ اعلام نرخ ارز نیمایی است)

خان كرمي تصريح كرد: براساس آمارهاي موجود خودروهای فروخته شده سال جاری و سال گذشته نشان می دهدكه تا 28 دی ماه  سال 96 تعداد 573 هزار دستگاه از سوی شركت ایران خودرو فاكتور و به بازار و مشتریان شركت عرضه و تحویل شده است كه این روند در سال 97 و مدت مشابه با تمام دلایل مطرح شده در بالا به 296 هزار دستگاه كاهش یافته است.

معاون مديرعامل در بازاريابي و فروش ايران خودرو اظهار داشت: با مقایسه دو عدد مذكور می توان مشاهده كرد كه توان تحویل شركت ایران خودرو به تعداد 276 هزار دستگاه كاهش یافته است و این در حالی است كه تعداد تعهدات معوقه اين شركت در سال جاری در حدود 106 هزار دستگاه است كه كمتر از میزان افت تولید است.

وي ياد آور شد: این بدان معناست كه حتی اگر تولید نسبت به سال 96 رشدی هم نداشت و به میزان همان سال خودرو تولید می شد، پیش فروش های انجام شده نه تنها به تعهد معوق منجر نمی شد بلكه امكان عرضه خودروهای بیشتر هم وجود داشت.

خان كرمي به متقاضیان خودرو اطمینان داد، تمامي فرآیندها از قبیل ثبت نام، صف انتظار، صدور فاكتور، تحویل خودرو و … در شركت ایران خودرو مكانیزه و سیستمی بوده تحویل خودرو به مشتریان مطابق نوبت انجام می شود.

معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو اظهار داشت: از مشتریان محترم شركت ایران خودرو به علت درك شرایط موجود كمال تشكر و قدردانی را دارم و بابت تاخیر بوجود آمده در تحویل خودروها از آنان  عذرخواهي مي كنم.

وی درپایان افزود: امید است با تدابیری كه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار، نمایندگان مجلس و دستگاه های نظارتی از اواسط خرداد ماه اتخاذ كرده اند، با تامین به موقع قطعات مورد نیاز خصوصا در مورد خودروهای پر تیراژ و مورد نیاز مشتریان محترم شركت، بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش و طی مدت چند ماه از بحث خودروهای معوق و با تاخیرخارج شده و بازار این صنعت مهم كه موتور محرك رشد اقتصادی كشور است را به تعادل برسانیم.

تا پایان اردیبهشت 98 میان قیمت کارخانه و بازار محصولات ایران خودرو توازن ایجاد می شود

مدیران ایران خودرو پای صحبت مشتریان گله مند می نشینند

همه تقصیر یکی، یکی فدای همه!

ایران خودرو در خصوص تعهدات ثبت نامی شفاف سازی کرد

اولتیماتوم وزیر صنعت به 2 خودروساز بزرگ کشور

فروش فوری هایما S5 و پارس اتوماتیک آغاز شد (قیمت قطعی/تحویل 30 روزه)

افزایش قیمت محصولات زیر ۴۵ میلیون تومانی ایران خودرو اعلام شد

ایران خودرو قیمت جدید ((دنا)) و ((سوزوکی گرند ویتارا)) را اعلام کرد

قیمت جدید دنا پلاس، H30 کراس، هایما S5 و 207 دنده ای از سوی ایران خودرو اعلام شد

ایران خودرو به همه تعهدات در فروش قطعی پایبند است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی