پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انبار محصولات ایران خودرو

افزایش 30 درصدی قیمت خودروهای موعد تحویل شهریور تا دی منتفی شد

شب گذشته خبری به نقل از رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس منتشر شد مبنی بر اینکه خودروهای پیش فروش شده از یک شهریور تا 30 دی 25 تا 40 درصد افزایش قیمت خواهند داشت که این خبر تکذیب گردید. اما با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش 30 درصدی قیمت خودروها […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

شب گذشته خبری به نقل از رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس منتشر شد مبنی بر اینکه خودروهای پیش فروش شده از یک شهریور تا 30 دی 25 تا 40 درصد افزایش قیمت خواهند داشت که این خبر تکذیب گردید. اما با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش 30 درصدی قیمت خودروها از جمله خودروهای به اصطلاح تاخیری، برای موعد تحویل ابتدای شهریور تا انتهای دی‌ماه امسال ملغی شد.

بر این اساس، خودروسازان داخلی که پیش‌تر مجوز افزایش قیمت ۳۰ درصدی محصولات خود را دریافت کرده بودند، دعوتنامه‌های ارسالی برای مشتریان (براساس قیمت‌های جدید) را ابطال و نسبت به ارسال دعوتنامه‌های جدید با قیمت قبل اقدام خواهند کرد. این موضوع مختص همه خودروهایی می‌شود که موعد تحویل آنها بین ابتدای شهریور تا انتهای دی امسال بوده است، بنابراین عملا خودروهای تاخیری را نیز شامل می‌شود.

منظور از تاخیری‌ها، خودروهایی هستند که موعد تحویل آنها پیش از ابلاغ سیاست‌های جدید قیمت‌گذاری (افزایش قیمت ۳۰ درصدی و تعیین قیمت خودروها در حاشیه بازار) بوده و خودروساز به هر دلیلی، آنها را در اختیار ثبت‌نام‌کنندگان قرار نداده است.

به‌عنوان مثال، اگر خودرویی قرار بوده مهر امسال تحویل مشتری شود و نشده، دیگر مشمول افزایش قیمت ۳۰ درصدی نمی‌شود و خودروساز باید آن را طبق قیمت مهر ماه تحویل دهد. بنابراین خودروهایی که موعد تحویل آنها بهمن به بعد است، مشمول این قاعده نشده و خودروسازان می‌توانند آنها را مطابق فرمول حاشیه بازار قیمت‌گذاری کرده و تحویل دهند.

ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر می کند

خودروسازان مکلف به اجرای ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان هستند

موافقت ایران خودرو با افزایش 70 درصدی قیمت قطعات / وقت شکایت از رنو و پژو فرا رسیده

الزام تحویل خودروهای پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور، به قیمت قبل

منطق افزايش قيمت خودرو و عذرخواهي از مشتريان/ افزایش قیمت محصولات ایران خودرو چقدر با میزان کارشناسی فاصله دارد؟

سیف خودرو پیش فروش 2 مرحله ای بیسو را آغاز کرد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی