پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چارتری

فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست، امروز قیمت نهایی بلیط پروازهای هوایی توسط چارتری ها تعیین می شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تداوم فعالیت شرکت های چارتری در کشور گفت: در سال های گذشته، […]

هادی سیانکی
جمعه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: فعالیت چارتری ها در مسیرهای پرتردد قابل قبول نیست، امروز قیمت نهایی بلیط پروازهای هوایی توسط چارتری ها تعیین می شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تداوم فعالیت شرکت های چارتری در کشور گفت: در سال های گذشته، برگزاری پروازهای چارتری بدون برنامه ریزی صورت گرفته و شاهد بودیم که چارتری ها حتی در خطوط پر مسافر نیز مشغول به فعالیت بودند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسئله بارها در پروازهای هوایی در خطوط پرتردد رخ داد که به طور مثال میزان صندلی‌های خالی در یک پرواز هوایی یکصد صندلی بود و متقاضیان این پرواز مثلا 200 نفر بودند، حال با این شرایط چه معنایی دارد که پرواز در قالب چارتری صورت گیرد.

وی گفت: فعالیت چارتری ها در پروازهای پر مسافر و خطوط پرتردد موجب شده بود که این شرکت ها عملا قیمت نهایی بلیط را تعیین کنند و این موضوع زمینه ساز افزایش چشمگیر قیمت بلیط پروازهای هوایی شده بود.

رضایی کوچی تصریح کرد: اصول فعالیت پروازهای چارتری به این گونه است که پرواز چارتری باید در قالب یک بسته واحد شامل محل اقامت، جابه جایی مسافر و مسائل دیگر باشد، نه آنکه شرکت های چارتری به صورت انفرادی اقدام به فروش بلیط به مسافران کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه کمیسیون عمران مجلس در چند سال اخیر به شدت نسبت به فعالیت چارتری ها اعتراض کرده است، گفت: با پیگیری های این کمیسیون و برگزاری نشست با وزرای راه و شهرسازی مقرر شد که شرکت های چارتری در برخی از نقاط مانند کیش، قشم و مناطق نفت خیز فعالیت کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم فعالیت چارتری ها باید محدود شود، زیرا یکی از عوامل افزایش قیمت بلیط، فعالیت شرکت های چارتری است.

منبع: خانه ملت

انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی (ره)

پشت پرده تداوم نا به سامانی پروازهای داخلی / افزایش قیمت ها غیر منطقی است

نرخ جدید پروازهای داخلی تعیین شد/ هیچ ایرلاینی اجازه فروش بلیت با قیمت بالاتر را ندارد

قیمت بلیت پروازهای نوروز 98 افزایش نمی یابد

کیش و قشم از مسیر پروازهای چارتری جدا می شوند

چگونه بلیط قطار و بلیط هواپیما خارجی و داخلی را با پایین ترین قیمت تهیه کنیم؟

پروازهای ماهان ایر به آلمان ممنوع شد

اولین تعمیر اساسی هواپیماهای پسابرجامی توسط متخصصان داخلی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی