پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح ترافیک-طرح زوج و فرد

اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مُسکن است، درمان نیست/ کلاه قانون بر سر تصمیم شورای شهر

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان اینکه هدف شهرداری از اجرای طرح زوج و فرد درآمدزایی نیست، گفت: درآمد طرح به صندوق خاص توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوای تهران واریز می‌شود. همچنین عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که اخذ […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان اینکه هدف شهرداری از اجرای طرح زوج و فرد درآمدزایی نیست، گفت: درآمد طرح به صندوق خاص توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوای تهران واریز می‌شود. همچنین عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد قانونی است، گفت: فقط باید پاسخگوی ابهامات ایجاد شده باشیم و راه حلی برای آن پیدا کنیم.

میثم بصیرت با اشاره به تغییرات جدید در جزئیات طرح زوج و فرد شهر تهران اظهار کرد: این سیاست‌ها برای دوره‌های بحرانی شهر همچون یک مُسکن است و تا ابد قرار نیست از این مسکن‌ها استفاده کنیم.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: برای بحران حمل و نقل و آلودگی هوا باید به سمت یافتن دارو و درمان پیش رویم و سیاست طرح زوج و فرد نیازمند بازنگری است چراکه تجربه جهانی نیز نشان می‌دهد در کشورهای توسعه یافته مسیرهایی جدید اتخاذ شده است.

بصیرت بازبینی طرح زوج و فرد برای سال 98 را در همین راستا تعریف کرد و گفت: شهرداری تهران باید توانمند شده و مسیرهایی را برای دیگر موج‌های حمل و نقل فراهم آورد تا تقاضا برای ورود به محدوده‌های طرح با خودروی شخصی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مراد شهرداری از اجرای طرح زوج و فرد درآمدزایی نیست، ادامه داد: این سیاست برای رفاه شهروندان دنبال می‌شود و هر نوع درآمد به صندوق خاص توسعه حمل و نقل عمومی و برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران خواهد رفت.

بصیرت با اشاره به آمادگی زیر ساخت‌های محدوده زوج و فرد گفت: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باید توسعه پیدا کند و خوشبختانه تا پایان سال جاری خط 6 و 7 مترو افتتاح می‌شود.

وی کاهش آلودگی هوا در محدوده زوج و فرد را اصلی‌ترین دستاورد این طرح دانست و افزود: هم اینک در ساعات پایانی طرح در محدوده‌های زوج و فرد، بار ترافیکی و ازدحام بالایی اتفاق می‌افتد و با اجرای این سیاست یکپارچه، فرصتی برای توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیکی ایجاد می‌شود.

شورای شهر آب پاکی را روی دست مردم ریخت

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران   در خصوص اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد در سال جاری،‌گفت: زمانی که عوارض سال 1397 را تصویب می‌کردیم در لایحه آمد که خودروهای که در روزهای مخالف  پلاک‌شان در محدوده زوج و فرد تردد می کنند، مشمول اخذ عوارض می شوند.

وی ادامه داد: در گذشته کسانی که هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک را می‌دادند می‌توانستند در روزهای مخالف پلفاکشان در محدوده زوج و فرد نیز تردد کنند در غیر اینصورت جریمه می‌شدند.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در طرح جدید نیز هر فردی که بخواهد وارد محدوده زوج و فرد شود باید عوارض پرداخت کند.این موضوع فقط جریمه نیست بلکه باید حقوق افرادی که برای تردد‌هایشان هزینه پرداخت می‌کنند؛ حفظ شود.

خداکرمی با بیان اینکه خودروهایی که در روزهای مخالف وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند باید عوارض بدهند و اگر این کار را نکنند تخلف کرده و جریمه می‌شوند، گفت:‌این کار کاملاً قانونی است.

اجرای طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در پنجشنبه ها از سر گرفته می شود

طرح زوج و فرد آری یا خیر؟ / درآمدزایی یا کنترل تردد و آلودگی هوا

افزایش نرخ طرح ترافیک حداکثر 15 درصدی خواهد بود /تخفیف 50 درصدی عوارض برا ساکنان محدود زوج و فرد

ورود به محدوده طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه‌ ممنوع می‌شود

چگونه سهمیه طرح ترافیک را به خودرویی دیگر منتقل کنیم؟

طرح زوج و فرد در سال آینده با چه تغییراتی همراه می شود؟

نرخ عوارض تردد در مناطق مرکزی تهران در سال 98 چگونه محاسبه می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی