پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تحریم صنعت خودرو

تهیه بسته جامع حل مشکلات خودرو ؛امید واهی یا سیاست گذاری عملی

سیاست های ضد و نقیض مسئولان و دست اندرکاران صنعت خودرو از یک سو و همچنین تحریم های خارجی از سوی دیگر موجب شده تا سال 97 پر چالش ترین سال این صنعت باشد.حالا سخنان وزیر برای تهیه بسته جامع حل مشکلات خودرو را می توان به فال نیک گرفت و امیدواریم که عملی شود. […]

هادی سیانکی
شنبه - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

سیاست های ضد و نقیض مسئولان و دست اندرکاران صنعت خودرو از یک سو و همچنین تحریم های خارجی از سوی دیگر موجب شده تا سال 97 پر چالش ترین سال این صنعت باشد.حالا سخنان وزیر برای تهیه بسته جامع حل مشکلات خودرو را می توان به فال نیک گرفت و امیدواریم که عملی شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

 

شاید اگر تدبیر و آینده نگری در این صنعت جای خود را به  اتخاذ تدوین برنامه های بلند مدت و چشم انداز قابل تحقق بدهد نوسانات خارجی کمتر به این صنعت آسیب وارد کند.

متاسفانه در سال های اخیر هز آنچه در مورد صنعت خودرو می شنویم مجموعه اس سخنان زیبا و امید بخش است اما در عمل روز به روز چالش های جدیدی گریبان این صنعت استراتژیک را می گیرد. اخیرا در سخنانی وزیر صنعت ابراز داشتندکه باید در خصوص صادرات برنامه جامعی داشته باشیم که در نگاه اول بسیار مثبت ارزیابی می شود اما وقتی به وضعیت کنونی خودروسازان می نگریم و توان تامین نیاز داخل با قیمت معقولدیده نمی شود ناخودآگاه تین صحبت را تنها امید واهی می پنداریم. البته که ظرفیت های موجود می تواند ما را به صادرات قوی برساند اما وقتی طرح وبرنامه ای دقیق وجود ندارد طبیغتا نمی توان امید زیادی داشت.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دومین همایش جایزه ملی نشان تجاری برتر ایران گفت: همه ما معتقدیم که کشوری با پتانسیل بالا هستیم. ایران در حوزه معدن جزو ۱۰ کشور معدنی دنیا قرار دارد. توجه به منحصربه‌فرد بودن بسیاری از کالا‌های تولیدی کشور قابلیت برند شدن را دارد.

رحمانی افزود: پیشران موتور اقتصاد کشور در سال ۹۸، صادرات خواهد بود و این موضوع احتیاج به برندسازی دارد؛ بنابراین اگر بخواهیم در سال آینده رکود بیشتری نداشته باشیم و در تولید رونق داشته باشیم، باید برندسازی را توسعه دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد : صادرات زودبازده است، اما در حوزه معدن بازدهی طولانی‌تر است. ظرفیت تولید و صادرات معدنی ما ۲۰ میلیارد دلار است. سال گذشته در زمینه معدنی ۹ میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال به مرز ۸ میلیارد دلار در صادرات معدنی رسیده‌ایم.

وی اظهار کرد: برای جدی گرفتن کالای ایرانی باید برند ایرانی را جدی گرفت. ما دست تولیدکنندگان را می‌بوسیم که در شرایط سخت امروز تولید را حفظ کرده‌اند، زیرا حفظ تولید به معنای حفظ اشتغال و حفظ کارگران در مشاغل‌شان است و برای شناساندن کالا‌های تولیدی راهی جز برند سازی نداریم چرا که تقویت صادرات دنیا هم با برندسازی صورت گرفته است.

رحمانی گفت: برای صادرات هم باید برنامه جامع داشت. خودرو هم مشکلات زیادی داشت که ما برای حل مشکلات آن بسته‌ای ارائه کردیم که البته ممکن است برخی از نتایج آن سال آینده مشاهده شود.

امیدواریم صحبت های آقای رحمانی مانیفستی باشد برای پیشبرد اهداف صنعت پیشران کشور چا که در حال حاضر صنعت خودرو می تواند بیشترین کمک را به اقتصاد ایران بکند به شرط آنکه این صحبت ها در حد حرف یاقی نماند واراده و عزم جدی برای تحقق آن به کر بسته شود.

جایگاه صنعت خودرو ایران پس از چهل سال کجاست؟

پاشنه آشیل صنعت خودرو مورد توجه مسئولین/ مشکلات حل خواهد شد؟

اوضاع وخیم صنعت خودرو و اظهار نظرهای غیرکارشناسی

چشم انداز حضور خودروسازان چینی در ایران/ عقبگرد چشم بادامی ها در صنعت خودرو کشور

آیا صنعت خودروسازی نفس های آخر خود را می کشد؟

قطعه سازان قلب تپنده صنعت خودروسازي

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی