پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرهاد مجیدی

جزییات ماجرای درگیری ستاره آبی پوشان با مامور پلیس راهور چه بود؟

فرهاد مجیدی با گوشی تلفن فیلمی از گفت و گویش با مامور پلیس راهور را که در حال اعمال قانون وی بود منتشر کرد و بازتاب های مربوط به این رویداد نیز از همان زمان شروع شد. مربی استقلال با انتشار این فیلم سعی دارد که نشان دهد مامور راهور برخورد مناسبی با وی نداشته […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

فرهاد مجیدی با گوشی تلفن فیلمی از گفت و گویش با مامور پلیس راهور را که در حال اعمال قانون وی بود منتشر کرد و بازتاب های مربوط به این رویداد نیز از همان زمان شروع شد.

مربی استقلال با انتشار این فیلم سعی دارد که نشان دهد مامور راهور برخورد مناسبی با وی نداشته در حالی که مسئولان پلیس این ادعای مجیدی را تایید نمی کنند و می گویند که وی سرعت غیرمجاز داشته و از دستور پلیس نیز مبنی بر تست الکل امتناع کرده است.

در این فیلم کوتاه که در اینستاگرام مربی استقلال منتشر شده، جدال لفظی برای لحظاتی کوتاه بین وی و مامور راهور قابل شنیدن است که مامور پلیس خطاب به وی می گوید: سرعت غیرمجاز دارید و تست هم باید بدهید.

در این فیلم، مجیدی می گوید که مدارک خودرو همراهش نیست و مامور پاسخ می دهد خودرو باید به پارکینگ منتقل شود.

دفاع پلیس از مامور راهور

فرماندهان پلیس اما در دفاع از رفتار مامور راهنمایی و رانندگی موضع گرفتند و حتی فرمانده کل نیروی انتظامی نیز در این زمینه صحبت کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این زمینه گفت: اعمال قانون برای خودرویی که با سرعت 130 کیلومتر در بزرگراهی که سرعت مجاز در آن80 کیلومتر است، وظیفه مامور پلیس راهور است.

سردار ‘محمدرضا مهماندار’ در خصوص ماجرای برخورد قانونی با فوتبالیست مطرح کشور اظهارداشت: ساعت 2 صبح یک دستگاه سواری هیوندا توسان در مسیر جنوب به شمال بزرگراه مدرس با سرعت 130 کیلومتر در حرکت بود که از سوی مامور وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون و دستور ایست آن صادر شد.

وی افزود: مامور راهور طبق قانون از راننده خودرو که مشخص می شود یکی از فوتبالیست های مطرح کشور است مدارک خودرو را درخواست می کند که راننده هیوندا از ارائه مدارک خودداری و می گوید که مدارک به همراه ندارد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مامور طبق قانون موظف به درخواست مدارک بوده اظهارداشت: مرحله دوم اعمال قانون مشخص شدن حالت عادی راننده است؛ در این ماجرا، وقتی مامور از راننده متخلف می خواهد بازدم خود را به صورت مامور فوت کند راننده ممانعت می کند.

مهماندار خاطرنشان کرد: از افرادی که چهره محبوبی نزد مردم دارند و جوانان می توانند از آنان الگوبرداری کنند انتظار می رود بیشتر از بقیه حرمت قانون را نگه داشته و رفتاری خلاف قانون نداشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان تاکید کرد: مامور راهور در این ماجرا طبق قانون درست عمل کرده است چراکه همه در برابر قانون یکسان هستند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این زمینه گفته است: پلیس به طور قطع با متخلف برخورد خواهد کرد و برایش فرقی نمی‌کند چه کسی پشت فرمان بوده است.

سردار حمید هداوند به برخی رسانه ها افزوده است: این حرکت در رانندگی مخاطره آمیز است، وی حق ندارد که با دوربین تلفن همراه خود عمل پلیس را زیر سوال ببرد زیرا افسر پلیس، وظیفه خود را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر بود این بازیکن سابق تیم استقلال به جای فیلمبرداری و انتشار در فضای مجازی، فضا را ملتهب کند و به ما مراجعه می کرد و پس از بررسی‌های لازم، به این موضوع رسیدگی می‌شد.

موضع سردار اشتری

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیزشامگاه جمعه در همایش سالانه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به فیلم منتشر شده از مواجهه بازیکن سابق استقلال با مأمور پلیس راهور گفت: مأمور وظیفه‌اش را انجام داده است؛ آن آقا توقعی دارد که بماند، نمی‌شود که به هر کس دست بزنیم صدای اعتراض بلند شود، اقتداری برای پلیس نمی ماند.

پست تازه مجیدی

مربی استقلال اما شب گذشته دوباره پست دیگری منتشر کرد؛ اما این بار با لحنی آرام تر و ضمن دفاع از عملکرد پلیس، دلایلش را از انتشار فیلم اینچنین توضیح داد: در اتفاق دیشب از 2 جهت احساس وظیفه کردم موضوع را منعکس کنم، بخاطر حیف شدن و نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی پلیس بخصوص سایر نیروهای خدوم راهور که در سرما و گرما شرافتمندانه زحمت می کشند و دوم مردم گرفتاری که شب عید با کلی فشارهای اقتصادی و مشکلات ممکن است مثل من گیر این مامور وظیفه نشناس بیافتند و فرصت و مجال انتقال و بیان مظلومیت و حق شهروندی خود را نداشته باشند.

وی ادامه داده است: به همین دلیل که سخنگوی مردمم باشم این فیلم را منتشر کردم و باید بگم اکثرا من و دوستانم و حتی هنرمندان همواره مورد لطف و احترام پلیس بوده و هستیم و واقعا دنبال چشم پوشی جرایم و توجه بیشتر نیستیم اما احترام و ادب حق مردم است و امیدوارم شاهد رفتارها و برخوردهای اینچنینی نباشیم.

تماس سردار رحیمی با مجیدی

مجیدی در ادامه پست خود به تماس سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت با خود اشاره کرده و نوشته است: راهور ویترین پلیس است و عملکردش کاملا زیر ذره بین مردم اما خیلی خوشحالم رئیس پلیس مردمی پایتخت که حس پدرانه ای به مردم تهران داده با تدبیر و پیگیری و در جریان قرار گرفتن کامل داستان روز جمعه و در اولین فرصت وارد موضوع شدند و حرف های من و مامور مربوطه را شنیدند و تصمیم گرفتند.

وی پست اینستاگرامی خود را اینچنین به پایان برد: از پیگیری، دلسوزی و سرعت عمل سردار رحیمی ممنونم و امیدوارم همه ما به وظایف خود آشنا باشیم و با کوتاهی خودمان زحمات کلی از همکارانمان را خدشه دار نکنیم.

تقدیر از مامور پلیس

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا درباره برخورد پلیس با ماموری که بازیکن فوتبال را جریمه کرده بود، گفت: در این مورد از مامور راهور به دلیل اینکه وظیفه‌اش را به درستی انجام داده است، قدردانی خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

چند نفر در حوادث رانندگی سال 97 جان باختند؟ / افزایش هشت دهم درصدی فوتی ها

بیش از هزار خودرو پلاک مخدوش توقیف شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی