پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری FXX

فراری FXX با امضای مایکل شوماخر ، زیر چکش می رود

شرکت فراری ، هرگز با گذر زمان مدل هایش از مد نیافتاده است و بر خلاف بسیاری از شرکت های خودرو سازی ، که خودرو هایشان فقط در زمان خودشان فوق‌العاده و چشمگیر بوده اند، مدل های این شرکت در بسیاری از موارد هرچه بیشتر پیر شده اند ، ارزش بیشتری پیدا کرده اند. فراری […]

javankhodro
چهارشنبه - ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

شرکت فراری ، هرگز با گذر زمان مدل هایش از مد نیافتاده است و بر خلاف بسیاری از شرکت های خودرو سازی ، که خودرو هایشان فقط در زمان خودشان فوق‌العاده و چشمگیر بوده اند، مدل های این شرکت در بسیاری از موارد هرچه بیشتر پیر شده اند ، ارزش بیشتری پیدا کرده اند.

فراری FXX ، یا همان نسخه مخصوص پیست «اِنزو» که با موتور V12 تقویت شده است . نعره های وحشیانه اگزوزش این مدل کاملا به مانند یک هیولا می باشد.حتی این خوی وحشی هم در طراحی ظاهری و کابین این فراری به وضوح دیده می شود.

از آنجایی که بعد از تولید FXX ، از این مدل به شدت توسط کمپانی مربوطه در گاراژهای مخصوص محافظت می‌شود به مانند بقیه مدل های XX نمی توان همه جا با آن رانندگی کرد و تنها در روزها و پیست های تایید شده می توانید از آن رانندگی با آن لذت ببرید

 

فراری FXXفراری FXXفراری FXX

با این اوصاف ، اگر تمایل به داشتن یک هیولای شخصی مخصوص پیست داشتید و FXX K برایتان خیلی گران بود ، می توانید به داشتن مدل قبلی آن ، که قرار است در تاریخ بیست و ششم همین ماه در حراجی Auctionata  در برلین یک دستگاه آن با قیمت اولیه 1 میلیون یورو (1,117,250 دلار) شرکت داده شود ، فکر کنید.البته زیاد هم نمی توانید دلتان را خوش کنید چرا که این مدل مورد بحث آخرین دستگاه ساخته شده برای مشتریان (شماره 29) است و امضای مایکل شوماخر (Michael Schumacher) روی بخش جلویی آن بالاتر از “رامپانته کاوالو” مشکی‌رنگ دیده می‌شود که بعید نیست درنهایت قیمتش به 3 میلیون دلار یا بیشتر برسد.

فراری FXX

جالب است که بدانید توسعه اِنزو و تولّد FXX، زمانی رنگ واقعیت گرفت که شوماخر مشاور مدیران رده‌بالای این اسب سلطنتی بود. در آخر هم یکی از مجموع 30 دستگاهِ تولیدشده (شماره 30) با رنگ تمام مشکی به‌عنوان هدیه تقدیمِ وی شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی