پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماکت 700 میلیون تومانی فراری 296 GTS

ماکت 700 میلیون تومانی فراری 296 GTS

سال گذشته بود که نسخه روباز فراری 296 GTB با نام 296 GTS رونمایی شد. قیمت پایه این فراری روباز با موتور شش سیلندر هیبریدی، 350 هزار دلار است. شاید با این مبلغ، داشتن 296 GTS برای بسیاری یک آرزو باشد.

سامیار راشد
جمعه - ۶ مرداد ۱۴۰۲

اگر از شیفتگان فراری 296 GTS هستید می توانید یک دستگاه از آنرا با قیمت ارزانتر داشته باشید! البته نه یک نسخه واقعی بلکه یک ماکت در مقیاس 1:8 که توسط سازنده بنام ماکت های ماشین یعنی Amalgam تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

قیمت این ماکت 1:8 در مقایسه با نسخه اصلی 350 هزار دلاری ارزانتر است اما بازهم در مقایسه با بقیه ماکت ها، بسیار گرانقیمت می باشد. قیمت در نظر گرفته شده برای این ماکت، 14 هزار و 750 دلار که با تبدیل آن به تومان، چیزی در حدود 700 میلیون تومان است.

بنابراین فراری 296 GTS ماکت، یک خودرو اسباب بازی نیست بلکه یک اثر هنری است. Amalgam مدعی است که بیش از سه هزار ساعت وقت را صرف توسعه این مدل کرده است.

این ماکت یک محصول ارزشمند و کلکسیونی نیز تلقی می شود چراکه فقط تعداد 199 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. سازنده مدعی است که متریال های مورد استفاده در این ماکت، همان متریال های مورد استفاده در تولید 296 GTS واقعی بوده و بسیاری از قطعات فلزی توسط دستگاه های CNC ماشینکاری شده اند تا از دقت لازم و کافی برخوردار باشند.

کمپانی Amalgam پیش از تحویل ماکت به مشتری، تصاویر آنرا برای مهندسین فراری ارسال می کند تا تمامی جزئیات بررسی شده و مهر تأیید برای این ماکت صادر شود. این ماکت به طول 57 سانتی متر، تمامأ توسط دست ساخته و تکمیل می شود.

این تنها ماکت فراری دست ساز و تولید محدود Amalgam نیست. چندی پیش نیز این کمپانی ماکت شاسی بلند پوروسانگوئه را به تعداد محدود و با قیمت پایه نزدیک به 16 هزار دلار تولید کرده بود که با توجه به سفارشی سازی، قیمت آن تا مرز 21 هزار دلار نیز افزایش می یافت.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی