پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت اتوبوس

دستور وزیر راه به تعاونی ها؛ قیمت بلیت اتوبوس ها پس از نوروز باید کاهش یابد

درحالی که اتحادیه تعاونی‌های سواری کرایه بین شهری کشور اعلام کرده بود افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به صورت یکپارچه اعمال خواهد شد و کاهش قیمتی پس از نوروز در کار نیست، اما وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد که باید قیمت‌ها پس از ۲۵ فروردین به نرخ‌های قبلی بازگردد. به […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

درحالی که اتحادیه تعاونی‌های سواری کرایه بین شهری کشور اعلام کرده بود افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ به صورت یکپارچه اعمال خواهد شد و کاهش قیمتی پس از نوروز در کار نیست، اما وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد که باید قیمت‌ها پس از ۲۵ فروردین به نرخ‌های قبلی بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در حالی که نوروز هر ساله شاهد افزایش قیمت بلیت اتوبوس هستیم و با اتمام نوروز قیمت‌ها کاهش می‌یابد تا مجدداً با آغاز تابستان افزایش یابد و این رشد قیمت تا پایان سال ماندگار شود، اما بنا بر گفته رحمت‌الله حاجی محمدعلی-رئیس اتحادیه تعاونی‌های سواری کرایه بین شهری کشور- در سال ۱۳۹۸ روش دیگری اعمال خواهد شد و با افزایش قیمت‌ها به میزان ۲۰ درصد از ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۷ تا ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۸ دیگر شاهد کاهش قیمت‌ها نخواهیم بود و افزایش در نظر گرفته شده در سال ۱۳۹۸ به صورت یکپارچه اعمال می‌شود.

با این حال روز گذشته محمد اسلامی- وزیر راه و شهرسازی- به صراحت اعلام و تاکید کرد که افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌ها تا ۲۵ فروردین ماه است و حتماً پس از آن به نرخ قبلی باز می‌گردد.

به گزارش ایسنا، اخیراً عبدالهاشم حسن‌نیا -رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور- درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال ۱۳۹۸ اظهار کرد که افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفندماه سال جاری مدنظر قرار می‌گیرد و این مسئله بر اساس روال هر ساله نرخ بلیت اتوبوس در آستانه ایام نوروز است و افزایش ۲۰ درصدی به منظور جبران هزینه‌های اتوبوس‌داران در نوروز سال ۱۳۹۸ اعمال خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی – نیز درباره قیمت‌های جدید بلیت اتوبوس‌های مسافری بین شهری اعلام کرده بود که رقم مورد نظر از ۲۵ اسفندماه سال جاری توسط انجمن صنفی مربوطه اعلام می‌شود و هر ساله به دلیل این‌که اتوبوس‌های بین شهری یک طرف از مسیر خود را خالی از مسافر طی می‌کنند، افزایش قیمت با نظارت راهداری اعمال می‌شود و به همین دلیل نیز شاهد افزایش قیمت‌ها در سال ۱۳۹۸ خواهیم بود.

مسافران می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.

برخورد نامناسب کارکنان شرکت، رانندگان و مهماندار، تأخیر سفر، رفتار نامتعارف رانندگان در عین رانندگی، سرویس دهی در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، سرویس دهی نامناسب در سفر، عدم تعهد نسبت به بار سفر، عدم توقف برای نماز و عدم رعایت خط سیر مطابق با مبدا و مقصد از جمله مواردی است که مسافران حمل و نقل عمومی می‌توانند نسبت به آن شکایت کنند.

همچنین عدم سلامت فنی خودرو، مسافرگیری در عین سفر، نرخ بلیت خرید اینترنتی بلیت، پیاده نمودن مسافر در مقاصد تعیین نشده، سوار کردن مسافرین بیش از ظرفیت و عدم صدور بلیت بین راهی توسط راننده در زمان سوار شدن در حین مسیر از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند مورد شکایت و اعتراض مسافران واقع شود.

مسافران در صورت عدم رعایت هر یک از موارد مطرح شده می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ که نسخه موبایلی آن نیز وجود دارد در بخش ثبت شکایات مسافرین حمل و نقل عمومی شکایت خود را ارائه کنند و بدین منظور نیازمند اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره پلاک خودرو، نام شرکت مسافربری، شماره بلیت، تاریخ سفر، مبدا و مقصد هستند.

افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس

احتمال افزایش 50 درصدی بلیت اتوبوس اربعین / نشت ویژه کمیسیون عمران مجلس برای تامین لاستیک

اعلام قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز

آغاز فروش بلیت اتوبوس ویژه سفرهای نوروزی

احتمال افزایش قیمت بلیت اتوبوس

آغاز پیش فروش بلیت نوروزی اتوبوس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی