پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادفات-رانندگی

کاهش 20 درصدی کشته های تصادفات رانندگی / چه عواملی در حوادث رانندگی مهم هستند؟

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امسال شاهد کاهش 20 درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی در سر صحنه تصادف بودیم، گفت: سه عامل انسانی، صنعت خودروسازی و راه در بروز تصادفات نقش زیادی دارند. به گزارش پرشین خودرو، سردار حسین اشتری با اشاره به افزایش 14 درصدی سفرها از 27 اسفند 97 تا 5 فرودین 98 نسبت […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امسال شاهد کاهش 20 درصدی جان‌باختگان تصادفات رانندگی در سر صحنه تصادف بودیم، گفت: سه عامل انسانی، صنعت خودروسازی و راه در بروز تصادفات نقش زیادی دارند.

به گزارش پرشین خودرو، سردار حسین اشتری با اشاره به افزایش 14 درصدی سفرها از 27 اسفند 97 تا 5 فرودین 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در نیمه دوم تعطیلات نوروزی به‌دلیل بارشها و سیل از مردم خواستیم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند که مردم به این موضوع توجه داشتند و شاهد کاهش 13 درصدی سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

فرمانده ناجا با اشاره به فعالیت قرارگاه نوروزی ناجا از 25 اسفند 97 تا 17 فروردین 98 تصریح کرد: تمام تلاشمان این است سوانح رانندگی و جان‌باختگان این حوادث کاهش پیدا کند و این خواسته مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 15 تا 25 درصدی تصادفات جاده‌ای و جان‌باختگان این سوانح بوده‌ایم و علت این تغییر آمار این است که پلیس آمار جان‌باختگان در صحنه تصادف را اعلام می‌کند که شاهد کاهش 20 درصدی جان‌باختگان سوانج رانندگی در سر صحنه تصادف بودیم.

اشتری با اشاره به ارتقاء فرهنگ رانندگی و همکاری رانندگان با پلیس یادآور شد: ما 10 میلیون همیار پلیس داریم که این همیاران تأثیر به‌سزایی در کاهش سوانح دارند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: سه عامل انسانی، صنعت خودروسازی و راه در علل تصادفات نقش دارند و همه با هم باید کار را جلو ببرند، اگر نقاط حادثه‌خیز کم و خودروها ایمن شود همچنین شاهد ارتقاء فرهنگ رانندگی باشیم حتماً کاهش سوانح رانندگی رخ می‌دهد، تعداد سفرها و وسایل‌نقلیه نسبت به 10 سال گذشته افزایش داشته، زیرساختها افزایشی نداشته اما شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بوده‌ایم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در نیروی انتظامی گفت: در این قرارگاه بررسی کردیم، بالای 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها به دلیل خستگی راننده، وجود روستاها، کارخانه‌ها و راه‌های فرعی رخ می‌دهد و با وجود، قرار شد ظرفیت بیشتری در این نقاط به‌کار بگیریم که امسال در این کار کارشناسی جواب گرفتیم؛ از طرفی دیگر بخش عمده‌ای از خودروهای پلیس اعم از گشتی و راهور هوشمند شدند، اگر خودرویی در محل گشتی خود مستقر نباشد به آنها تذکر می‌دهیم، هوشمندی سامانه‌ها اعلام می‌کند در چه نقاطی تصادفات بیشتر است، هرچند امکانات کافی نیست اما متناسب با محل وقوع تصادفات امکانات را بیشتر کردیم.

سفر بدون بازگشت ۱۰۳۴ نفر در نوروز ۹۷

اختصاص بودجه ۳ هزار میلیارد ریالی برای کاهش تصادفات رانندگی در سال ۹۸

چند نفر در حوادث رانندگی سال 97 جان باختند؟ / افزایش هشت دهم درصدی فوتی ها

موتورسواران مقصر 63 درصد تصادفات رانندگی

نقاط خطر جاده چالوس را بشناسید

آغاز رزمایش نوروزی پلیس راهور از 22 اسفند/ دلیل 85 درصد تصادفات فوتی در نوروز گذشته چه بود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی