پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پلیس راهور

برخورد با یک میلیون و ۲۹۴ هزار تخلف حادثه ساز در ایام نوروز

رئیس پلیس راهور با اشاره به برخورد پلیس با یک میلیون و ۲۹۴ هزار تخلف حادثه ساز در ایام نوروز، گفت: هیچ حادثه‌ای برای اتوبوس‌های راهیان‌نور در این ایام رخ نداد. سردار سید کمال هادیان‌فر صبح امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت هزار و 30 پایگاه ثابت و سیار پلیس راهور در ایام‌ […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

رئیس پلیس راهور با اشاره به برخورد پلیس با یک میلیون و ۲۹۴ هزار تخلف حادثه ساز در ایام نوروز، گفت: هیچ حادثه‌ای برای اتوبوس‌های راهیان‌نور در این ایام رخ نداد.

سردار سید کمال هادیان‌فر صبح امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت هزار و 30 پایگاه ثابت و سیار پلیس راهور در ایام‌ نوروز، اظهار کرد: بیش از 12 فروند بالگرد در اختیار پلیس راهور بود و 35 هزار نفر نیز در پلیس راهور در قالب پلیس ترافیک شهری، پلیس راه و نامحسوس مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: 107 هزار و 896 نفر در طرح نوروزی برای تامین امنیت عبور و مرور دست به دست هم دادند، 2 هزار و 284 مورد مصاحبه رادیویی در ایام نوروز توسط پلیس راهور انجام شد.

انسداد روزانه 42 محور شریانی در ایام نوروز

وی خاطرنشان کرد: در نوروز شرایط آبوهوایی متفاوت بود، در پیک ایام نوروز 290 مورد انسداد معابر شهری و برون‌شهری را داشتیم که به طور متوسط روزانه 42 محور به دلایل مختلف مسدود می‌شد، در طول 20 روز، 13 روز شرایط نامناسب بود، 435 میلیون تردد در بازه 20 روزه در کشور ثبت شد، روزانه 85 میلیون لیتر مصرف سوخت خودرو به 100 میلیون لیتر افزایش پیدا کرد و با به‌کارگیری تجهیزات جدید متوسط سرعت را در کشور دو کیلومتر کاهش دادیم.

هادیان‌فر افزود: براساس گزارشات مرکز فرماندهی و کنترل ناجا از 25 اسفند تا 17 فروردین، 33 درصد کاهش جان‌باختگان را در ایام نوروز داشتیم که گزارشات بعدی نیز توسط پزشکی قانونی منتشر می‌شود و ممکن است آمار تغییر پیدا کند.

هیچ حادثه‌ای برای اتوبوس‌ های راهیان نور رخ نداد

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش 9 درصد در مجروحان سوانح رانندگی در ایام نوروز، تصریح کرد: پلیس راهور از 15 هزار اتوبوس که مسئولیت حمل مسافر را داشتند، دو بار بازدید فنی به عمل آورد، هیچ حادثه‌ای درباره اتوبوسهای راهیان‌نور نداشتیم، در ایام نوروز 98 نسبت به طرح نوروزی 97 با توجه به شاخص پنج ساله برنامه ششم دولت به ازای هر 10 هزار وسیله‌نقلیه کاهش 40 درصدی کشته‌شدگان رخ داد.

به گفته هادیان‌فر اگر دولت به شاخص کمک کند که شرایط همه روزی مانند نوروز در طول 365 روز سال ایجاد کنیم قطع به یقین کاهش محسوسی در تعداد جان‌باختگان رخ می‌دهد و با روند چهر ساله تعداد کشته‌شدگان را می‌توان به حداقل ممکن رساند.

43 درصد حوادث رانندگی نوروز 98 مربوط به واژگونی بود

وی افزود: 43 درصد حوادث رانندگی امسال مربوط به واژگونی بود، در صورتیکه در طول سال 97، 23 درصد واژگونی در کشور رخ داد، 44 درصد تصادفات در نیمه‌اول و 56 درصد تصادفات در نیمه‌دوم تعطیلات رخ داد، 67 درصد تصادفات در راه‌های اصلی به وجود آمد، پیک زمان تصادفات بین ساعت 12 تا 16 بود.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه بارها تاکید کردیم وضعیت را‌ه‌های روستایی و فرعی مناسب نیست، گفت: 33 درصد تصادفات در اینگونه راه‌ها در ایام نورزو رخ داد.

به گفته هادیان‌فر پراید با 25 درصد، پژو با 23 درصد، سمند با 5.7 درصد، موتورسیکلت با 10 درصد و وانت با 10 درصد در تصادفات فوتی و جرحی مربوط به وسایل‌نقلیه در ایام نوروز نقش داشتند.

وی ادامه داد: 63 درصد تصادفات در نوروز 97 در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌داد که این آمار در نوروز 98 به 60 درصد کاهش یافت، در نوروز 97، روزانه 57 نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند که در نوروز 98، این آمار به 37 نفر بر اساس گزارش مرکز کنترل و فرماندهی ناجا کاهش پیدا کرد.

رئیس پلیس راهور حدود 15 هزار در نیروی انتطامی جریمه‌نویس هستند، اکنون دست افزار جدید موبایلی راه‌اندازی شده که هیچ نیازی به قبض ندارد و به محض جریمه، فرد متوجه می‌شود و برای وی پیامک صادر می‌شود.

بیش از هزار 550 دستگاه دست‌افزار جدید موبایلی در ترافیک شهری مورد استفاده قرار گرفته که در پی آن هستیم به 15 هزار عدد افزایش پیدا کند که از مردم می‌خواهیم اطلاعات شماره‌گذاری خود یعنی آدرس و شماره تلفن‌همراه خود را به روز کنند.

به گفته وی پلیس مجدداً به دنبال احیای قفل چرخ خودرو است و این موضوع به سود مردم است.

توقیف 60 هزار خودرو در ایام نوروز

وی افزود: بیشترین جان‌باختگان سوانح رانندگی در نوروز 98 سوم فرودین و کمترین 14 فرودین, بیشترین ترددها 8 و 9 فروردین و نخستین تصادف نوروزی از نوع واژگونی بود همچنین پلیس در طرح نوروزی با یک میلیون و 293 هزار و 952 تخلف حادثه‌ساز برخورد کرد، 60 هزار و 696 وسیله‌نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت در این ایام توقیف شد.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: بیش از 95 درصد رانندگان قانون‌مدار هستند مابقی یا نسبت به قانون بی‌اطلاعند یا قانون را رعایت نمی‌کنند.

منبع: تسنیم

کاهش 20 درصدی کشته های تصادفات رانندگی / چه عواملی در حوادث رانندگی مهم هستند؟

سفر بدون بازگشت ۱۰۳۴ نفر در نوروز ۹۷

اختصاص بودجه ۳ هزار میلیارد ریالی برای کاهش تصادفات رانندگی در سال ۹۸

چند نفر در حوادث رانندگی سال 97 جان باختند؟ / افزایش هشت دهم درصدی فوتی ها

موتورسواران مقصر 63 درصد تصادفات رانندگی

نقاط خطر جاده چالوس را بشناسید

آغاز رزمایش نوروزی پلیس راهور از 22 اسفند/ دلیل 85 درصد تصادفات فوتی در نوروز گذشته چه بود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی