پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تاکسی

خطوط تاکسی در تهران اصلاح می شوند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از آغاز اصلاحات در جانمایی خطوط تاکسی پایتخت خبرداد. علیرضا قنادان  در خصوص آخرین وضعیت اصلاح و جانمایی ایستگاه‌ها و خطوط تاکسی با بیان این‌که سال گذشته مطالعات کاملی را درباره همه خطوط تاکسیرانی انجام دادیم و مسائل، مشکلات و ملاحظات خطوط احصا شد، اظهارکرد: این مطالعه جامع در مورد ظرفیت خطوط […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از آغاز اصلاحات در جانمایی خطوط تاکسی پایتخت خبرداد.

علیرضا قنادان  در خصوص آخرین وضعیت اصلاح و جانمایی ایستگاه‌ها و خطوط تاکسی با بیان این‌که سال گذشته مطالعات کاملی را درباره همه خطوط تاکسیرانی انجام دادیم و مسائل، مشکلات و ملاحظات خطوط احصا شد، اظهارکرد: این مطالعه جامع در مورد ظرفیت خطوط بود که ایده‌های اصلاحی نیز از طرف مشاور ارائه شد.

وی افزود: سال گذشته تغییراتی اندک در خطوط انجام شد اما از آنجایی که معتقدیم که تغییر ناگهانی خطوط تاکسی موجب بی‌نظمی می‌شود، در نظر داریم که در طول سال جاری این مهم را عملیاتی کنیم بنابراین وضعیت خطوط منطقه به منطقه تغییرمی‌کنند و باید این تحولات با هماهنگی معاونت‌های ترافیک مناطق انجام شود.

کوتاه کردن خطوط بلند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی در اصلاح خطوط تاکسیرانی این است که خطوط طولانی را تبدیل به خطوط کوتاه‌تر کنیم. به عنوان مثال ما خط تاکسی داریم که 18 کیلومتر طول مسیر است و یا خط دیگری داریم که برای طی کردن آن دو ساعت زمان لازم است که قطعاً باید برای حل مشکلاتی همچون کمبود تاکسی در خطوط آن‌ها را کوتاه‌تر کنیم چون میزان کرایه اینگونه خط‌ها که مسیرشان طولانی است نه برای مسافر مقرون به صرفه است و نه برای راننده.

قنادان با بیان این‌که با اولویت خطوط مهم در حال تغییر در خطوط تاکسی هستیم، گفت: برای شناسایی ظرفیت خطوط نسبت به احصای متوسط درآمد، تعداد سفر و غیره اقدام کردیم که در طول سال جاری این اصلاحات انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به این‌که 40 خط استراتژیک در تهران داریم که معمولاً خطوط غربی و مرکزی شهر هستند و تقاضا برای استفاده از خطوط زیاد است، اظهارکرد: این خط‌ها فعلاً مشمول ایجاد اصلاحات نمی‌شوند و از این پس در نظر داریم براساس توسعه مترو، توسعه و جانمایی ایستگاه‌ها را انجام دهیم.

منبع: ایسنا

همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نچینیم/ آیا LRT می‌تواند به‌عنوان یک مُد حمل و نقل عمومی از ترافیک خودروها در تهران بکاهد؟

افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از اردیبهشت 98

تخفیف طرح ترافیک برای وانت بارها و آژانس ها

کرایه تاکسی در سال 98 چگونه محاسبه می شود؟

سهم تاکسی ها در حمل و نقل عمومی چقدر است؟

قیمت بلیت اتوبوس سیر کاهشی پیش گرفت/ مسافران چگونه تخلفات اتوبوس های بین شهری را ثبت کنند؟

نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت افزایش می یابد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی