پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تالار-بورس11

آخرین وضعیت گروه خودرویی در بازار سرمایه

آمار های ثبت شده از فعالیت گروه خودرویی در بازار سهام سبب شده جلب توجه شده به همین پیش بینی کارشناسان گویای رشد سهام خودروسازان در سال جاری است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو طبق تحلیل های به عمل آمده از وضعیت گروه خودرویی نشان از تغییر در روند سودهی در ماه آتی را […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

آمار های ثبت شده از فعالیت گروه خودرویی در بازار سهام سبب شده جلب توجه شده به همین پیش بینی کارشناسان گویای رشد سهام خودروسازان در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

طبق تحلیل های به عمل آمده از وضعیت گروه خودرویی نشان از تغییر در روند سودهی در ماه آتی را دارد و سهامداران این شرکت ها می توانند شاهد اتفاقاتی خوب در راستای افزایش سود سهام خود باشند.

با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور بالا بردن سرمایه واحد های صنعتی از اهم اقداماتی است که باید در دستورکار قرار گیرد لذا خودروسازان با توجه به مشکلاتی که هم اکنون با آن روبه رو هستند مانند موضوع تامین قطعه می توانند با افزایش سرمایه گام موثری در جهت افزایش تولید و رونق هر چه بیشتر این صنعت بردارند.

به طور مثال شنیده ها حاکی از افزایش سرمایه گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو دارد، موضوعی که قطعا سهام این خودروسازی ها با افزایش ارزش در تالار شیشه ای مواجه خواهد کرد.

در کنار این موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها خودش می تواند زمینه ساز افزایش ارزش سهام گروه خودرویی در بورس باشد.

افزایش تولید خودرو توسط خودروسازان و بالا رفتن قیمت آن از مواردی است که سبب افزایش ارزش سهام و تداوم آن در بازار سرمایه خواهد شد.

اخبار افزایش سرمایه چند شرکت زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا از جمله سایپا آذین و فنرسازی زر اواسط سال گذشته بود که به گوشمان رسید به همین علت پیش بینی می شود این گروه با افزایش تولید و ظرفیت های تولیدی همراه شده و اوضاع برای سهام شرکت های این گروه بهتر از پیش خواهد شد.

علاوه بر این تحلیل آخرین صورت های مالی تلفیقی ارائه شده از سوی “خساپا” که مربوط به پایان تابستان 97 است، نشان می دهد که درآمدهای عملیاتی شرکت که با 39 هزار و 26 میلیارد و 675 میلیون ریال فعالیت می کند، در این دوره 8 درصد رشد کرده و موجودی نقد شرکت با رشد 116 درصدی همراه شده است.

براساس این گزارش نماد معاملاتی این شرکت در حال حاضر در بورس قابل معامله است و ارزش بازار آن 50 هزار و 928 میلیارد ریال برآورد شده و نگاهی بر روند معامله سهام این شرکت در بازه قیمتی بین 1280 تا 1340 ریال نشان می دهد که عمده خرید و فروش انجام گرفته این سهم توسط حقیقی های بازار است و این موضوع حکایت از توجه سهامداران جز به سهام این شرکت دارد.

لذا انتظار می رود در سال پیش رو شرکت های خودرویی از جمله سایپا و پارس خودرو که آمارهای مناسبی را در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین سال جدید ثبت کردند رشد مناسبی را تجربه کنند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی