پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرهاد دژپسند

سهمیه بندی بنزین در مراحل پایانی

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در آستانه نهایی‌سازی لایحه «سهمیه‌بندی بنزین» هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست با کارآفرینان و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه دولت برای سهمیه‌بندی بنزین، اظهار کرد: برنامه دولت این است که به گونه‌ای فعالیت‌ها را سازمان دهد که مانع […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در آستانه نهایی‌سازی لایحه «سهمیه‌بندی بنزین» هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست با کارآفرینان و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه دولت برای سهمیه‌بندی بنزین، اظهار کرد: برنامه دولت این است که به گونه‌ای فعالیت‌ها را سازمان دهد که مانع از اعمال فشار به دهک‌های پایین جامعه شود. برای انجام یک برنامه، رفاه جامعه، کاهش فساد، ایجاد شفافیت و رشد تولید را در نظر داریم. بر اساس این معیارها در حال بررسی ایده هدفمندی یارانه‌ها هستیم. هدف اصلی این است که رفاه طبقات یک تا شش جامعه دچار آسیب نشود.

وی با بیان اینکه بنزین جزء منابع ملی است، ادامه داد: نمی‌توانیم به هدر رفت آن رضایت دهیم، بنابراین باید سیاستی را اتخاذ کنیم تا مانع از این اتفاق شویم. با توجه به این مساله دولت در آستانه نهایی‌سازی لایحه سهمیه‌بندی است.

این مقام مسئول همچنین به لایحه مالیات بر عائدی سرمایه هم اشاره کرد و گفت: در آستانه نهایی‌سازی این لایحه هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم بر اساس مهلتی که تعیین کرده‌ایم آن را تا پایان خردادماه آماده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی نیازمند تهیه لایحه نیست، اظهار کرد: بخشی از این طرح را می‌توانیم با تصویب دولت، اختیارات مجمعی وزیر اقتصاد، اختیارات قانونی بانک مرکزی و همچنین بخشی را هم می‌توانیم با مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی پیش ببریم.

دژپسند با بیان اینکه بخشی از واگذاری شرکت‌ها و دارایی‌های بانک‌ها به پیشنهاد وزارت اقتصاد در کمیسیون اقتصاد نهایی شد که چهارشنبه در دولت مطرح خواهد شد، درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: بر اساس این طرح مشخص خواهد شد که فروش و واگذاری دارایی‌های بانک‌های دولتی در قالب چه ساختاری صورت بگیرد چرا که در حال حاضر هیچ قاعده یا قانونی ندارد.

انتهای پیام/

100 میلیون لیتر میزان مصرف بنزین کشور / ادامه دار بودن این روند مصرف مشکل ساز است

از شایعه تا واقعیت / جدی ترین فرضیه ی موضوع بنزین چیست؟

اعداد و ارقام مطرح شده درباره بنزین صحت ندارد/ دستورالعملی در مورد قیمت بنزین ابلاغ نشده است

سهمیه بندی بنزین و 2 نرخی شدن آن به تعویق افتاد

مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی