پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا کوییک

رفیق روزهای پرترافیک/ کوییک ، هاچ بکی جمع و جور با قابلیت های متنوع

کوییک، محصولی از گروه خودروسازی سایپا که با آمدنش تنوع هاچ بک ها را برای رنج قیمت ارزان و متوسط نیز به ارمغان آورده است. کوییک علاوه بر ابعاد جمع و جور، با ویژگی هایی مثل مصرف سوخت پایین، فرمان برقی و گیرباکس اتوماتیک، راننده را در مسیرهای پرترافیک به خود علاقه مند می کند. […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

کوییک، محصولی از گروه خودروسازی سایپا که با آمدنش تنوع هاچ بک ها را برای رنج قیمت ارزان و متوسط نیز به ارمغان آورده است. کوییک علاوه بر ابعاد جمع و جور، با ویژگی هایی مثل مصرف سوخت پایین، فرمان برقی و گیرباکس اتوماتیک، راننده را در مسیرهای پرترافیک به خود علاقه مند می کند.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

اگر در مسیرهای شلوغ و پرترافیک تردد می کنید و پیدا کردن جای پارک کابوس هر روز شماست، بهترین نسخه برای تممد اعصاب تان، انتخاب یک هاچ بک جمع و جور برای رفت و آمدهای روزمره است. خودروهای هاچ در کشورهای پیشرفته جایگاه ویژه ای دارند. مصرف سوختشان پایین است و با فرهنگ ترافیکی کشورهای توسعه یافته سازگارند. شاید تا چند سال پیش، تنوع خودروهای هاچ بک در بازار ایران قابل توجه نبود. این تنوع در سال های بعد بیشتر شد. بخشی از هاچ بک های بازار ایران را انواع وارداتی و گران قیمت تشکیل می دادند. اما بخش دیگر که مربوط به هاچ بک های وطنی بود، همچنان برای تنوع بیشتر مستعد به نظر می رسید.

سایپا کوییک

در همین راستا یک خودرو ملی بر پایه یک هاچ بک جمع و جور به بازار آمد. کوییک، محصولی از گروه خودروسازی سایپا که با آمدنش تنوع هاچ بک ها را برای رنج قیمت ارزان و متوسط نیز به ارمغان آورد. البته کوییک یک هاچ بک خشک و خالی نیست. بسیاری از خریداران به خودروهای کراس اوور علاقه مند هستند. اما قیمت بالای این دسته خودروها و کاربری محدودتر نسبت به یک هاچ بک در رفت و آمدهای روزمره باعث شده تا مخاطبشان محدودتر شود. اما با تزریق المان های کراس اوورها به یک خودرو هاچ بک، شما می توانید یک هاچ بک جمع و جور را با حال و هوای یک خودرو کراس اوور در اختیار داشته باشید. این دسته از خودروها را هاچ بک کراس می نامند. کوییک در دسته خودروهای هاچ بک کراس جای می گیرد و با المان هایی از جمله فلاپ های متفاوت سپرهای جلو و عقب، روف رک و قسمت های برجسته پلاستیکی روی گلگیرها، از هاچ بک های عادی متمایز می شود.

سایپا کوییک

کوییک تمام توانش را برای راحتی در ترافیک به کار گرفته

کوییک نخستین خودروی ملی اتوماتیک به شمار می رود. گیرباکس یکپارچه CVT این محصول سایپا ساخت شرکت پانچ بلژیک بوده و فناوری و مهندسی همپا با سایر خودروهای اقتصادی روز جهان دارد. این گیرباکس در کوییک با پیشرانه 1.5 لیتری 8 سوپاپی جفت می شود که می تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این قسمت دوباره به مزایای استفاده از یک هاچ بک در رفت و آمدهای روزمره در مسیرهای پرترافیک و شلوغ می رسیم. کوییک علاوه بر ابعاد جمع و جور، که پارک کردن و مانور دادن را راحت می کند، به لطف گیرباکس اتوماتیک و مصرف سوخت پایین، در مسیرهای شلوغ شما را بیشتر به خودش علاقه مند می کند. علاوه بر این، سیستم فرمان برقی این خودرو که بیشتر در خودروهای گران قیمت تر به چشم می خورد و حتی در هاچ بک های گران تری مثل پژو 207 و رنو ساندرو نیز از آن بی بهره هستید، همان نوش دارویی است که خیلی به موقع در زمان پارک کردن به دادتان می رسد! این ویژگی میان خانم های راننده نیز حسابی طرفدار دارد.

سایپا کوییک

نکته جالب در سواری با کوییک اینجاست که شما از یک هاچ بک کوچک انتظار سواری خشک و پر سر و صدا دارید. اما کوییک در مواجهه با چاله های خیابان و ناهمواری ها سواری نرم و قابل قبولی را به نمایش می گذارد و خبری از صداهای عجیب غریب از چرخ ها و سیستم تعلیق نیست.

کوییک بر پایه پلت فرم  X200 سایپا ساخته می شود و آن را با کد 212 می شناسند. به گفته سایپا، ایمنی این خودرو نسبت به محصولاتی مثل تیبا و ساینا که بر پایه همین پلت فرم ساخته می شوند بیشتر بوده و در قسمت های جلو و عقب تقویت شده است. همچنین اشتراکات زیاد با ساینا و تیبا در بخش های مختلف باعث شده تا کوییک، همچون سایر خودروهای جدید بازار در سال های اول عرضه اش با چالش تامین قطعات یدکی دست و پنجه نرم نکند. اتصال این خودرو به شبکه گسترده خدمات پس از فروش سایپا باعث شده تا خریدار از نظر تامین قطعات و خدمات پس از فروش نگرانی نداشته باشد.

طبق آمار، بیش از 50 درصد خودروهای سرقتی در ایران پراید هستند و 98 درصد این پرایدهای سرقتی مدل 86 به قبل هستند. سایپا در این سال ها سعی کرده ایمنی پراید را در برابر سرقت افزایش دهد . در بحث ایمنی کوییک نیز تنها به امنیت در تصادفات توجه نشده. سازنده این خودرو با به کارگیری سیستم هایی علاوه بر ایموبلایزر، باعث شده تا زمان سرقت کوییک بسیار بیشتر از سایر محصولات خانواده پراید باشد.

تنوع امکانات فراتر از قیمت پرداختی

فضای کابین کوییک بی‌شباهت به ساینا اتوماتیک نیست. اما با مواردی مثل به کار بردن تریم رنگی سعی شده تا کابین رنگ تفاوت به خود بگرید. کوییک در انواع مدل های دنده ای، اتوماتیک فول و اتوماتیک فول پلاس در بازار عرضه شده که در مدل فول‌آپشن شاهد امکانات قابل‌توجهی نظیر سیستم پایداری، کنترل فشار باد تایر، صندلی برقی راننده، دزدگیر، استارت دکمه‌ای، ۲ عدد ایربگ، سنسور فاصله‌سنج و دوربین دید عقب، دی‌لایت، نمایش‌گر ۷ اینچی لمسی، کروزکنترل، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان و شیشه‌های دودی قسمت عقب کابین هستیم. اگر تمام ویژگی های مثبت و منفی کوییک را یک طرف قرار دهیم، تنوع امکانات رفاهی این خودرو در یک طرف قرار می گیرد و نظر خریدار را به خودش جلب می کند. کوییک از این نظر می تواند با خودروهایی به مراتب گران قیمت تر از خود رقابت کند.

سایپا کوییک

ارزان ترین خودروی کشور با 3 ستاره کیفیت

موضوع کیفیت خودروها و رتبه بندی آن ها بر اساس امتیازی که در این زمینه کسب می کنند، در چند سال اخیر اهمیت فراوانی پیدا کرده و حتی به یکی از عوامل تاثیر گذار بر نظر خریداران تبدیل شده است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هر ماه گزارشی از ارزیابی کیفیت خودروهای ساخت داخل منتشر می کند و بر اساس آزمون هایش، به کیفیت خودروهای داخلی امتیاز می دهد و آن ها را بر اساس ستاره هایی که دریافت می کنند رتبه بندی می کند.

سایپا کوییک

در جدیدترین ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، گروه خودروسازی سایپا خوش درخشیده و ۶ محصول این گروه خودروسازی با ۴ ستاره کیفیت در لیست با کیفیت ترین خودروهای داخلی قرار گرفته اند. اما درخشش سایپا به همین قسمت محدود نمی‌شود. سایپا توانسته با ارتقاء کیفی یکی از جدیدترین محصولات‌اش، یک عنوان جدید برای آن کسب کند. سایپا کوییک در ازیابی اخیر ۳ ستاره کیفیت را در کارنامه خود ثبت کرده، در حال حاضر عنوان ارزان‌ترین خودرو تولید داخل دارای ۳ ستاره کیفیت را یدک می‌کشد.

نوشته: میلاد میرعابدینی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی