پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

تعدد مشکلات بسیار علت تاخیر در پرونده خودروهای وارداتی است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تاخیر در فرایند تکمیل تحقیاقت این پرونده عوامل مختلفی دارد. از جمله پیچیدگی‌های این پرونده آن است که پرونده از آغاز با یک عملیات متقلبانه و دخل و تصرف در سیستم ثبت سفارش آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌ قضائیه درباره آخرین وضعیت بررسی‌های سازمان بازرسی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تاخیر در فرایند تکمیل تحقیاقت این پرونده عوامل مختلفی دارد. از جمله پیچیدگی‌های این پرونده آن است که پرونده از آغاز با یک عملیات متقلبانه و دخل و تصرف در سیستم ثبت سفارش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌ قضائیه درباره آخرین وضعیت بررسی‌های سازمان بازرسی در بحث سیل اخیر و واگذاری‌های خصوصی‌سازی اظهار کرد: در هر دو مورد بررسی‌هایی توسط سازمان بازرسی کل انجام شده اما این بررسی‌ها کامل و جامع نیست. در مورد سیل قرار بر این شد تمام عوامل دخیل در این موضوع در سنوات مختلف بررسی و عوامل مقصر شناسایی شوند و چنانچه بازرسی کل احراز کرد جرمی از ناحیه این فرد واقع شده، وظیفه دارد به مرجع قضایی اعلام کند.

وی افزود: در مورد خصوصی‌سازی هم بررسی‌هایی انجام شده است. وقتی به واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی اعتراض و اشکال می‌شود در خود زیر مجموعه وزارت اقتصاد، هیئت داوری وجود دارد که متکفل بررسی‌های اولیه است نه مراجع قضایی؛ البته هر جا به جرم برسیم مداخله می‌‌کنیم. در بحث خصوصی سازی هم اگر هیئت داوری و سازمان بازرسی به جرم رسیدند باید به مرجع قضایی اعلام کنند.

سخنگوی قوه‌ قضائیه در پاسخ به سئوال دیگری علت طولانی شدن فرایند تکمیل تحقیقات پرونده ثبت سفارشات غیرقانونی واردات خودرو اظهار کرد: تاخیر در فرایند تکمیل تحقیاقت این پرونده عوامل مختلفی دارد. از جمله پیچیدگی‌های این پرونده آن است که پرونده از آغاز با یک عملیات متقلبانه و دخل و تصرف در سیستم ثبت سفارش آغاز شد.

اسماعیلی گفت:‌ از جمله این عوامل این است که این موضوع در گمرکات مختلف کشور پراکنده است و در مبادی ورودی مختلف با این پرونده سروکار داشتیم. نهایتاً پرونده ها در تهران تجمیع شد و خود این موضوع با قصه ارز که مرکزیت آن در تهران بود متفاوت است.

سخنگوی قوه‌ قضائیه بیان کرد: موضوع بعدی شرکت‌های متعددی است که در واردات خودرو ایفای نقش کردند و همچنین نقشی که برخی صادرکنندگان مجوز در این حوزه داشتند. ضمن اینکه در ارتباط با تعداد خوردوهای وارد شده نیز، گزارشات، اعدام و ارقام متفاوت است و بخش زیادی از این خودروها هم ترخیص و در اختیار شهروندان قرار گرفته و نحوه تصمیم گیری درباره این خودروها از موجباتی بود که فرایند را با کندی مواجه کرد اما اطمینان می‌دهیم با قاطعیت رسیدگی می‌شود و تاکید هم کردیم زمان رسیدگی کوتاه شود.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

آزاد کردن واردات خودرو درمان درد گرانی بازار

ثبت سفارش مجدد خودروهای وارداتی تا آخر هفته/ سال آینده واردات خودرو در الویت نیست

دستگیری متهمان اصلی پرونده واردات خودرو در آینده ای نزدیک

برنامه ای برای بازگشایی واردات خودرو وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی