پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس شهری-ایران خودرو دیزل

امکان خرید اتوبوس نو وجود ندارد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با افزایش شدید قیمت‌ها، امکان خرید اتوبوس نو وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در ارتباط با واردات اتوبوس‌های شهری دسته دوم اظهار کرد:‌ از سال 89 تاکنون از سوی دولت برای حمل و نقل درون شهری تهران اتوبوس اختصاص […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با افزایش شدید قیمت‌ها، امکان خرید اتوبوس نو وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در ارتباط با واردات اتوبوس‌های شهری دسته دوم اظهار کرد:‌ از سال 89 تاکنون از سوی دولت برای حمل و نقل درون شهری تهران اتوبوس اختصاص نیافته که در همین رابطه اتوبوسرانی تهران پیگیری‌های مستمر و مجدانه به منظور نوسازی ناوگان تحت نظر داشته است.

وی افزود: بنابراین در مقطع زمانی حاضر، شرکت‌های اتوبوس‌ساز داخلی با عدم استقبال و برنامه‌ریزی در تولید اتوبوس درون‌شهری اقدامی برای اجرای گام اول در تولید برنداشته و عملاً برنامه‌ای برای تولیدات جدید نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت:‌ از سویی با افزایش شدید قیمت انواع اتوبوس درون‌شهری ناشی از شرایط اقتصادی و محدودیت‌های حاکم بر کشور عملاً امکان تأمین اتوبوس نو از منابع داخلی و خارجی ناممکن شده که در این راستا استفاده از اتوبوس‌های کارکرده که مسبوق به سابقه است جهت جلوگیری از بروز بحران در نظم حمل و نقل عمومی در کلانشهرها پیشنهاد شده است.

وی اشاره کرد: اتوبوس‌های کارکرده در بسیاری از کشورها از لحاظ کیفیت ساخت، میزان دودزایی و سطح استاندارد تولیدی به مراتب مناسب‌تر از تعداد کثیری از اتوبوس‌های بسیار فرسوده و با اتمام عمر کاری حال حاضر ناوگان است.

سنندجی بیان کرد: همچنین عمر مفید کاری اتوبوس‌ها در کشور بر مبنای وضعیت محصولات تولیدی خودروسازان داخلی که عمدتاًَ از لحاظ کیفیت محصول و خدمات پس از فروش از ضعف عمده‌ای برخوردار بوده، است و در سطح انتظارات ناوگان‌های حمل و نقل عمومی نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: اتوبوسرانی تهران ضمن انعکاس نیازها و وضعیت فرسودگی حال حاضر اتوبوس‌های شهر تهران طرح اولیه به مراجع ذی‌صلاح، منتظر جمع‌بندی نهایی در جلسات تکمیلی مراجع مربوطه است.

سنندجی گفت: جزئیات بیشتر و اینکه اتوبوس‌های دسته دوم از چه کشورهایی وارد شوند هنوز دقیق مشخص نیست.

انتهای پیام/ منبع: فارس

طرح اتوبوس هوایی، همچنان رو هوا / احتمالا در دوره بعد این طرح افتتاح می شود

لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران

قیمت بلیت اتوبوس سیر کاهشی پیش گرفت/ مسافران چگونه تخلفات اتوبوس های بین شهری را ثبت کنند؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی