پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو

افتتاح بخش شرقی خط 7 مترو تا پایان سال

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با تأکید بر تکمیل و افتتاح خطوط ۶ و ۷ گفت: بخش شرقی خط ۷ مترو تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی امام با اشاره به راه اندازی بخش جنوبی خط 6 مترو تهران به‌طول 9 کیلومتر با 3 […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با تأکید بر تکمیل و افتتاح خطوط ۶ و ۷ گفت: بخش شرقی خط ۷ مترو تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی امام با اشاره به راه اندازی بخش جنوبی خط 6 مترو تهران به‌طول 9 کیلومتر با 3 ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا در فرودین ماه سال جاری ، گفت:در ماه های آینده ایستگاه میدان امام حسین (ع) نیز از این خط را افتتاح و وارد مدار خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که ایستگاه میدان شهدا با خط چهار و ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط دو تقاطع دارد، افزود: در شبکه مترو برخورداری از ایستگاه های تقاطعی بسیار حایز اهمیت است، چرا که امکان تبادل مسافر بین خطوط و بهره برداری از خطوط مترو برای مسافران و شهروندان مناسب تر و سهل تر می شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم با بهره برداری از ایستگاه های عبوری؛ ایستگاه های تقاطعی را افزایش دهیم، گفت: در فصل پاییز نیز در نظر داریم تا ایستگاه اقدسیه به عنوان آخرین ایستگاه خط سه مترو به بهره برداری برسد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت و حساسیت احداث و راه‌‌اندازی پارکینگ و تعمیرگاه خطوط مترو و افزایش رضایتمندی بیشتر شهروندان ،گفت: هر سیستم ریلی به فضایی خاص برای اسکان قطارها ،تعمیر و نگهداری آنها نیازمند است که این فضا در صنعت ریلی به دپو معروف است.

به گفته مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، دپوهای مترویی عمدتاً متشکل از فضاهایی همچون پارکینگ، فضای تعمیرات سبک، سالن تعمیرات سنگین، دیزل شاپ، سالن تراش چرخ، سالن شستشوی اتوماتیک قطار، سالن تعمیرات تجهیزات ثابت، سالن رنگ، خط تست، مرکز فرمانِ دپو و برج کنترل است بنابراین احداث دپوپارکینگ ها در پروژه های قطار شهری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به راه اندازی پایانه ها و دپو پارکینگ های خطوط سه و چهار در سال جاری اشاره و بیان کرد: فرایند مناقصه پایانه آزادگان خط سه مترو در حال انجام است و امیدواریم فاز نخست آن تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

وی همچنین به دپو پارکینگ بخش شرقی شهید کلاهدوز در غرب ایستگاه اکباتان اشاره و اظهار کرد: امیدواریم فاز دوم دپو پارکینگ های بخش شرقی شهید کلاهدوز و فاز یک اکباتان به عنوان اولین دپو پارکینگ زیر زمینی امسال به بهر ه برداری برسد.

انتهای پیام/

ساعت کار مترو تهران در ایام برگزاری نمایشگاه قرآن تغییر کرد

احتمال تغییر ساعت کار مترو در شب های قدر

ایستگاه مترو امام حسین در مراحل پایانی ساخت

پیشرفت 99 درصدی بخش ساختمانی ایستگاه محمدیه خط 7 مترو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی