پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات_خودرو

پایان یکه تازی واردکنندگان خودرو

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت ورود خودروسازان بزرگ جهانی به کشور دوران یکه تازی واردکنندگان خودرو به پایان خواهد رسید. امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پایین بودن هزینه‌های تولید در ایران در مقایسه با برخی کشورهای خارجی و همچنین بزرگ و بکر بودن بازار خودروی […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت ورود خودروسازان بزرگ جهانی به کشور دوران یکه تازی واردکنندگان خودرو به پایان خواهد رسید.

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پایین بودن هزینه‌های تولید در ایران در مقایسه با برخی کشورهای خارجی و همچنین بزرگ و بکر بودن بازار خودروی کشور، بسیاری از خودروسازان جهانی علاقه‌مند به حضور و تولید در ایران هستند.

وی با بیان این‌که با آغاز فرآیند رسمی لغو تحریمها شاهد حضور خودروسازان بزرگ جهانی در ایران خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در این زمینه شنیده می‌شود برخی از خودروسازانی که تعداد زیادی از محصولات آنها به صورت آماده وارد ایران می‌شود نیز تمایل به تولید در ایران دارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به عنوان مثال شنیده شده دو شرکت هیوندایی و کیا تمایل خود را برای راه‌اندازی خطوط تولید محصولاتشان در ایران اعلام کرده‌اند و با توجه به این‌که سالانه حدود 75 هزار دستگاه محصولات هیوندایی و کیا وارد کشور می‌شود، تولید این محصولات در داخل به صرفه خواهد بود.

وی افزود: البته مطمئنا وارد‌کنندگان خودرو با تولید خودروهای خارجی در ایران مخالف خواهند بود، زیرا منافع آنها و سود سرشار ناشی از واردات خودرو به کشور به خطر خواهد افتاد.

امینی با بیان این‌که با تولید خودروهای خارجی در داخل کشور قیمت آنها در حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: البته خودروسازان خارجی باید به‌گونه‌ای عمل کنند که ایران تبدیل به مرکز صادرات خودرو در منطقه شود. در آن صورت با توجه به جمعیت بالای کشورهای همسایه نفع دو طرفه هم برای خودروسازان خارجی و هم برای کشور خواهد بود.

شرط هیوندایی برای ورود به ایران

ورود خودروسازان خارجی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی