پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۵

پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۵

در کشور های مختلف معیار خرید خودرو بسیار متفاوت است، ممکن است یک خودرو در بازار آمریکا موفق باشد اما در بازارهای دیگر موفق نباشد .یک خودرو برای اینکه بتواند در بازار یک کشور در رتبه پرفروش‌ترین ها قرار بگیرد ، باید با توجه به اقلیم، سیاست‌های واردات خودرو و سلیقه مردم آن کشور از […]

javankhodro
دوشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

در کشور های مختلف معیار خرید خودرو بسیار متفاوت است، ممکن است یک خودرو در بازار آمریکا موفق باشد اما در بازارهای دیگر موفق نباشد .یک خودرو برای اینکه بتواند در بازار یک کشور در رتبه پرفروش‌ترین ها قرار بگیرد ، باید با توجه به اقلیم، سیاست‌های واردات خودرو و سلیقه مردم آن کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد.مثلاً تویوتا کمری سال‌هاست که جز پرفروش‌ترین های بازار آمریکا است اما حتی در خود ژاپن هم نتوانسته تا این حد موفق باشد.

 

پرفروش‌ترین خودرو در ایالات‌متحده آمریکا: تویوتا کمری

شروع قیمت: ۲۲۹۷۰ دلار

همه ما به بودن کمری در لیست پرفروش‌ترین ها عادت کرده ایم ، در ایالات‌متحده،  خریداران خودرو به این ماشین بسیار علاقه دارند . پسرعموی کوچک‌تر آن تویوتا کرولا هم موفق به کسب رتبه دوم شده است. مقام سوم پرفروش‌ترین‌ها هم به نیسان آلتیما تعلق می‌گیرد.

تویوتا کمری در آمریکا از دو نوع پیشرانه احتراقی بهره می‌برد، موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر، با توان ۱۷۸ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۱ نیوتن‌متر و موتور ۳/۵ لیتری V6 با توان ۲۶۸ اسب‌بخار V6 در مدل اسپرت XSE و مدل لوکس XLE در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین سیستم کمری هیبرید در تریم های LE، SE و XLE عرضه می‌شود.

 

 تویوتا کمری

پرفروش‌ترین خودرو در ایتالیا: فیات پاندا

قیمت پایه: ۱۰۰۸۱ دلار

 

پرفروش‌ترین خودرو در ایتالیا فیات پاندا بوده است و پس از آن هم یکی دیگر از محصولات فیات یعنی پونتو رتبه دوم را داشت. رتبه سوم باز هم برای فیات با مدل ۵۰۰L بود.بازار خودرو ایتالیا با رشد ۴ درصدی شاهد ۱.۳ میلیون ثبت‌نام بوده است که درمجموع برابر با میزان فروش سال ۱۹۷۹ گزارش‌شده است.

فیات پاندا از یک پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی بهره می‌برد. موتور ۹۰۰ سی‌سی بنزینی TwinAir با بهبودهایی که داشته قدرت ۹۰ اسب‌بخار را در دسترس قرار می‌دهد و پیشرانه ۱.۳ لیتری MultiJet II دیزلی بهبودیافته ۸۰ اسب‌بخار را تأمین می‌کند. هردو پیشرانه‌ها از سیستم استارت/استاپ و گیربکس شش سرعته دستی برخوردارند.

 فیات پاندا

 

پرفروش‌ترین خودرو در ژاپن: تویوتا آکوا

پرفروش‌ترین برندهای تجاری خودرو در ژاپن در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ همان سه خودروساز سال ۲۰۱۴ هستند: تویوتا (۱)، هوندا (۲) و نیسان (۳). رتبه اول فروش در ژاپن در حال حاضر متعلق به تویوتا آکوا است. خودرو هیبریدی که از پلت فرم و سیستم انتقال قدرت مشترک با پریوس بهره‌مند است. به گفته کارشناسان صنعت خودرو موفقیت این بخش خودروهای کوچک در ژاپن ممکن به دلیل مالیات سنگین دولت باشد.

 تویوتا آکوا

 

پرفروش‌ترین خودرو در انگلیس: فورد فیستا

بر اساس گزارش منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو بریتانیا، به لطف مشوق‌های مالی، فروش خودرو در سال ۲۰۱۵ بهبودیافته است. پرفروش‌ترین‌ها در انگلیس فورد فیستا و پس از آن فورد فوکوس هستند: فورد با این دو مدل بالاترین رتبه‌بندی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ کسب کرده است. واکسهال که یک نام تجاری بریتانیایی معادل برای اوپل است، رتبه سوم را با سوپرمینی کورسا هاچ‌بک به دست آورده است.

 فورد فیستا

پرفروش‌ترین خودرو در آفریقای جنوبی: تویوتا هایلوکس

خریداران خودرو جدید در آفریقای جنوبی در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ بیش از هر نام تجاری دیگر تویوتا را ترجیح می‌دهند، پیک‌آپ تویوتا هایلوکس رتبه نخست را کسب کرده است و رتبه دوم و سوم به ترتیب توسط فولکس‌واگن و فورد تسخیرشده است. محصول پرافتخار این کشور که یک وسیله نقلیه تولید داخلی این کشور است فولکس‌واگن پولو ویوو هست که برای فروش در سراسر جهان هم عرضه شده است.

تویوتا هایلوکس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی