پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس شهری

واردات اتوبوس دست دوم خارجی غیرقانونی است

به گفته ی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر اساس قانون، ورود اتوبوس دست‌دوم خارجی به کشور ممنوع است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص ورود اتوبوس‌های دست‌دوم خارجی اظهار کرد: این مسئله در حد یک پیشنهاد مطرح شد و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر اساس قانون، ورود اتوبوس دست‌دوم خارجی به کشور ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص ورود اتوبوس‌های دست‌دوم خارجی اظهار کرد: این مسئله در حد یک پیشنهاد مطرح شد و به نظرم عملی نیست. ما نیز آن را توصیه نمی‌کنیم و پیشنهاد دادیم که دوستان برای این مسئله موضوع اتوبوس‌های برقی را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون ورود خودروی دست‌دوم به کشور ممنوع است، گفت: این مسئله مجوز خاص می‌خواهد و این همه تلاش برای چنین موضوعی را توصیه نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:‌اگر دوستان می‌خواهند کاری انجام دهند به مسئله اتوبوس‌های برقی توجه کنند. شرکت‌هایی در داخل کشور مدعی هستند که می‌توانند اتوبوس‌های موجود را تبدیل به برقی کنند. بررسی‌های اولیه برای هزینه این مسئله انجام گرفته است البته راهکار برای کوتاه‌مدت است و برای درازمدت باید دنبال خرید اتوبوس‌های برقی نو باشیم.

علیخانی با بیان اینکه توجه ما به موضوع حمل و نقل پاک است‌،ادامه داد: این مسئله سبب می‌شود تا دچار بحث آلودگی و خرید فیلتر نشویم البته اتوبوس‌های آلوده را از سطح شهر جمع‌آوری کرده‌اند ولی اعلام شده که شهروندان در صورتی که با اتوبوس‌های دودزا مواجه شدند آن را اطلاع دهند البته اتوبوس‌های خیلی فرسوده از رده خارج شده و اتوبوس‌های موجود آلودگی آنها در سطح گذشته نیست.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت نفت جهت کمک دولتی از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت خبر داد و تشریح کرد:‌ بر اساس این تفاهم‌نامه می‌توانیم از کمک‌های دولتی در توسعه حمل و نقل برخوردار شویم. البته مطالبات اخذ جرائم راهنمایی و رانندگی و رایانه اتوبوس و مترو را نیز از دولت درخواست داریم.

انتهای پیام/ منبع: فارس

موتورهای برقی به دنبال تصاحب بازار بزرگ تهران / احتمال ممنوعیت تردد موتور های کاربراتوری در محدوده بازار بزرگ

لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران

پیشنهاد افزایش 12.5 درصدی نرخ پارکومترها

فرهنگ ترافیک و طراحی خیابان ها سد راه توسعه LRT

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی