پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

نوسانات نرخ ارز و عوامل روانی کاذب علل گرانی خودرو در بازار

به گفته ی نماینده مجلس شورای اسلامی نوسانات نرخ ارز و عوامل روانی کاذب بزرگترین علل تاثیرگذار در گران شدن خودرو در بازار هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرهاد تجری نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص دلایل گرانی خودرو بیان کرد: نابسامانی‌ های اقتصادی جامعه ازجمله دلایل گرانی خودرو است، اما با بررسی، متوجه […]

سبحان قالیباف
جمعه - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی نماینده مجلس شورای اسلامی نوسانات نرخ ارز و عوامل روانی کاذب بزرگترین علل تاثیرگذار در گران شدن خودرو در بازار هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرهاد تجری نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص دلایل گرانی خودرو بیان کرد: نابسامانی‌ های اقتصادی جامعه ازجمله دلایل گرانی خودرو است، اما با بررسی، متوجه می شویم که علت اصلی افزایش قیمت خودرو افزایش نرخ ارز بوده همچنین عوامل روانی کاذب از دیگر موارد افزایش قیمت خودرو محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: عدم تامین قطعات پس از تحریم‌ها و افزایش قیمت مواد اولیه همگی محدودیت‌هایی هستند که در افزایش قیمت خودرو موثر هستند.

تجری ادامه داد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو این است که امروز خودرو به عنوان کالایی لوکس و سرمایه‌ای تلقی می‌شود و این مساله نیز موجب افزایش قیمت خودرو می‌شود.

نماینده مردم قصر شیرین و سر پل ذهاب تصریح کرد: هجوم نقدینگی به سمت بازار و و حضور دلالان در بازار نیز در ایجاد موج گرانی موثر بوده است؛ به طوری که اگر حتی یک شوک کوچک وارد شود، دلالان آن را تبدیل به یک موج عظیم در بازار می‌کنند و بدین ترتیب قیمت‌ها افزایش می‌یابد و بر اقتصاد خانواده‌ها و اقتصاد کل کشور تاثیر می‌گذارد.

تجری در خصوص کسری قطعات و خودروهای ناقص کف کارخانجات و شائبه احتکار خودرو در خودروسازی‌ها گفت: وجود خودروهای ناقص به دلیل عدم تامین قطعه ناشی از تحریم است و مساله احتکار و انبار درست و منطقی نیست؛ چراکه احتکار نه معقول است و نه به صرفه اقتصادی، بنابراین موضوعیت ندارد اما بهتر بود با توجه به تجربه تحریم در گذشته، این مساله بهتر مدیریت می‌شد و از قبل تدابیر لازم در مورد قطعات مورد نیاز اندیشیده می‌شد  تا در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

انتهای پیام/ منبع: خبرآنلاین

برگزاری جلسه مشترک مجلس و دولت با موضوع بازار خودرو

دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در مراحل پایانی ابلاغ

کمین سوداگران برای سودجویی هرچه بهتر از آشفته بازار خودرو

پیش فروش خودرو به شرط تحویل هر خودرو از تعهدات قبلی

نوسانات نرخ ارز علت التهابات اخیر بازار خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی