پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

ایران خودرو و سایپا نهایتا تا پایان سال 99 واگذار می شوند

به گفته رئیس کمیته فقهی سازمان بورس بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این دو خودروساز بزرگ امسال یا در نهایت تا پایان سال 99 به بخش خصوصی واگذار خواهند شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیته فقهی سازمان بورس به واگذاری دو شرکت بزرگ خودروسازی به بخش خصوصی اشاره و […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۵ تیر ۱۳۹۸

به گفته رئیس کمیته فقهی سازمان بورس بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این دو خودروساز بزرگ امسال یا در نهایت تا پایان سال 99 به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیته فقهی سازمان بورس به واگذاری دو شرکت بزرگ خودروسازی به بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: طبق گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت به زودی سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی موجب خروج این دو شرکت از وضعیت دولتی می‌شود؛ خروج آنها از موضع دولتی، در رقابتی عمل کردن آنها در بازار خودرو بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

مصباحی مقدم اشاره کرد: با واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی حمایت‌های ویژه ای که دولت و مجلس در اینگونه شرایط از این شرکت‌ها داشتند برداشته می‌شود.

وی معتقد است، واگذاری این شرکت‌ها به بخش خصوصی موقعیت مناسبی را برای آنها در بازار ایجاد می‌کند تا بتوانند از طریق رقابت و تولید محصولات باکیفیت در بازار ماندگارتر شوند.

حدود یک ماه پیش، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی رسانه ای از تصویب نهایی واگذاری حدود 14 درصد سهام دولت در ایران‌خودرو و 17 درصد سهام دولت در سایپا در هیأت وزیران خبر داد و اعلام کرد که این اتفاق به زودی عملیاتی می‌شود.

وی اعلام کرد که دولت از شمول سهام‌داران دو خودروساز خارج می‌شود و به این ترتیب صنعت خودروسازی کشور در آستانه یک تحول بزرگ قرار می‌گیرد.

روز گذشته رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که واگذاری دو خودروساز بزرگ به بخش خصوصی آغاز شده و نسبت به واگذاری آنها به بخش خصوصی مصمم هستیم.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این دو خودروساز بزرگ امسال یا در نهایت تا پایان سال 99 به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

داخلی سازی 80 درصدی موتور EC5 با استفاده از توان قطعه سازان

طرح « همراهی در تولید کرمان موتور » از 10 تیرماه آغاز می شود

تک منبع بودن برای صنعت خودرو آسیب زا است

نقدینگی ، مشکل اصلی صنعت خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی