پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای برقی

معرفی خودروهای برقی پورشه و آئودی

تا به امروز به دلیل قیمت بسیار بالای خودروهای برقی و محدودیت مسافتی آنها با هر بار شارژ ، به خصوص کمبود ایستگاه‌های شارژ ، با استقبال زیادی روبه رو نشده اند اما بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که فروش آنها تا پایان دهه جاری افزایش چشمگیری خواهد یافت.تسلا ،با فناوری جدیدی که مسافت […]

javankhodro
چهارشنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

تا به امروز به دلیل قیمت بسیار بالای خودروهای برقی و محدودیت مسافتی آنها با هر بار شارژ ، به خصوص کمبود ایستگاه‌های شارژ ، با استقبال زیادی روبه رو نشده اند اما بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که فروش آنها تا پایان دهه جاری افزایش چشمگیری خواهد یافت.تسلا ،با فناوری جدیدی که مسافت رانندگی را افزایش و هزینه‌ها را کاهش داده ، توانسه در صدر قرار بگیرد.

دو برند گران قیمت فولکس واگن ، آئودی و پورشه در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از خودروهای برقی خود رونمایی کردند.آئودی شاسی بلند مفهومی ئی ترون کواترو را رونمایی کرد که نخستین مدل برقی طراحی شده برای تولید به شکل سری است و پورشه هم نخستین شاسی بلند خود را که با باتری کار می‌کند به نام “میشن ئی”، در فرانکفورت نمایش داد.این دو برند آلمانی جزییات زیادی در مورد مدل‌های جدیدشان فاش نکردند اما احتمالا قیمت خودروهایشان نزدیک به تسلا خواهد بود که قیمت‌هایش از حدود 77 هزار دلار آغاز می‌شود.

این خودروهای برقی تا سال 2018 عرضه نخواهند شد اما شاید به دلیل دور کردن توجهات از “مدل ایکس” تسلا موتورز بوده که نخستین کراس اوور برقی لوکس این شرکت است و قرار است تحویل آن از 29 سپتامبر آغاز شود، از این دو خودرو رونمایی شد.

خودروهای برقی

مدیرعامل فولکس واگن ، مارتین وینترکورن در نمایشگاه فرانکفورت اظهار کرد:

ظرف چند سال آینده فولکس واگن حداقل 20 خودروی برقی و پلاگین هیبریدی بنزینی-برقی را عرضه خواهد کرد.

طبق اعلام آئودی ، ئی ترون کواترو که تا سال 2018 عرضه می‌شود، با هر بار شارژ می‌تواند بیش از 500 کیلومتر (311 مایل) طی کند در حالیکه مدل اس پی 90 دی تسلا حدود 300 مایل می‌تواند طی کند.

پورشه نیز اعلام کرد اولین خودروی اسپرت مفهومی این شرکت هم بیش از 500 کیلومتر برد حرکت داشته و در مقایسه با 911 فضای بیشتری دارد و پیش بینی می‌شود در سال 2018 یا 2019 به بازار عرضه شود.”میشن ئی” از سوی پورشه به عنوان نخستین خودرو اسپرت برقی چهار دره که مناسب برای استفاده روزانه بوده، معرفی شده است. این خودرو یک باتری برقی 800 ولت با قدرت 600 اسب بخار دارد که می‌تواند ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی