پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک خودروی سنیگین

تولیدکنندگان لاستیک توان تامین نیاز بازار تایر خودروهای سنگین را ندارند

به گفته ی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اگرچه باید از تولید داخل حمایت حداکثری صورت گیرد اما تولیدکنندگان داخلی توان تولید تایر خودروهای سنگین و فوق سنگین را ندارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا علیزاده نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص توان تولیدکنندگان داخلی […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اگرچه باید از تولید داخل حمایت حداکثری صورت گیرد اما تولیدکنندگان داخلی توان تولید تایر خودروهای سنگین و فوق سنگین را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا علیزاده نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص توان تولیدکنندگان داخلی در تامین لاستیک موردنیاز کشور، گفت: در شرایط کنونی حمایت از تولید داخل در اولویت قرار دارد و باید به آن بهای بیشتری داده و زمینه فعالیت تولیدکنندگان داخلی فراهم شود.

زمینه واردات تایر خودروهای سنگین و فوق سنگین فراهم شود

نماینده مردم ورزقان، خاروانا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگرچه باید از تولید داخل حمایت حداکثری صورت گیرد اما توجه به دو نکته حائز اهمیت است؛ نخست آنکه تولیدکنندگان داخلی توان تولید تایر خودروهای سنگین و فوق سنگین را ندارند بنابراین باید زمینه واردات لاستیک این خودروها تسهیل شود تا امکانات موردنیاز صنعت و معدن مانند دامپ تراک که موردنیاز معادن است تامین و فعالیت این بخش مختل نشود.

تعرفه‌گذاری برای واردات لاستیک با نگاه به حفظ منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده

وی با بیان اینکه باید تعرفه‌گذاری برای واردات لاستیک به گونه‌ای باشد که تولیدکننده داخلی آسیب نبیند، اظهار کرد: دومین نکته‌ای که در تامین تایر باید مورد توجه قرار گیرد، تولید لاستیک خودروهای سواری است که در صورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و افزایش شیفت کاری، تولیدکنندگان داخلی می توانند این نیاز را تامین می‌شود.

در صورتی که واحدهای داخلی توان تولید و پاسخگویی به تقاضای بازار را داشته باشند باید با افزایش تعرفه واردات، از زیان تولیدکننده داخلی جلوگیری کرد اما در صورتی که تولیدکننده داخلی نمی‌تواند نیاز داخل را تامین کند برای حمایت از مصرف کننده باید تعرفه را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در واردات و تولید تایر باید به دو نکته توجه شود؛ نخست آنکه حقوق مصرف‌کننده رعایت و سیاست گذاری‌ها باعث افزایش قیمت لاستیک نشود یعنی در صورتی که تولیدکننده داخلی نمی‌تواند محصولی تولید کند این نیاز از طریق واردلات تامین شود و دوم آنکه از تولیدکنندگان داخلی نیز حمایت مناسبی صورت گیرد؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب و به موقع به هر دو موضوع توجه کرده و به دنبال اجرایی کردن آن باشد.

تعرفه گذاری برای واردات تایر به میزان تولید و مصرف لاستیک بستگی دارد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تعرفه گذاری برای واردات تایر به میزان تولید و مصرف لاستیک بستگی دارد؛ در صورتی که واحدهای داخلی توان تولید و پاسخگویی به تقاضای بازار را داشته باشند باید با افزایش تعرفه واردات از آسیب و زیان تولیدکننده داخلی جلوگیری کرد اما در صورتی که تولیدکننده داخلی نمی‌تواند نیاز داخل را تامین کند برای حمایت از مصرف کننده باید تعرفه را کاهش داد.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

جهش قیمت لاستیک از نمایندگی تا بازار چقدر است؟ ( گزارش اختصاصی )

ایران 49 امین واردکننده لاستیک در سال 2018

میزان تولید تایر در کشور کاهش نمی یابد

حال و روز بازار لاستیک: تجار دنبال کسب سود، تولیدکننده در مسیر زیان

تایر سازان ارز 4200 تومانی را چه کرده اند؟ / بازار تایر تشنه محصول است

بازار لاستیک در دست دلالان! / چه کسی ناظر بازار لاستیک است؟

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی